Kross este una dintre poveștile de succes din segmentul dedicat producătorilor de biciclete. Firma s-a lansat ca un mic atelier ce îmbina piese în 1990 pe lângă Varșovia, Polonia. Datorită devotamentului și a seriozității celor din conducere, au crescut continuu, de la an la an fabricând din ce în ce mai multe modele de biciclete.
În anul 2000, fabrica a fost reconstruită de la temelii, pentru a putea păstra pasul cu marile nume din industrie, motiv pentru care, în ziua de astăzi se pot numi și ei, la rândul lor, unul dintre cele mai de renume firme producătoare de biciclete din Europa.
Cu toate că produc toate tipurile de biciclete, polonezii sunt specializați pe modele de mtb-uri, care depășesc în ceea ce privește dotările și raportul calitate-preț mulți dintre contracandidații aflați în segmentul lor de preț.
Același lucru poate fi spus și despre Lea R6, care urmează a fi analizat aici. Este un model de bicicletă de munte dedicat fetelor, ușor, cu dotări care includ componente Shimano Altus sau Deore și frâne hidraulice pe disc. Dar lucrurile bune nu se opresc aici. Prețul de achiziție nu depășește 600 Euro. Sunt sigur că numai rostind aceste cuvinte și deja te-am făcut curios să afli mai multe detalii tehnice ce țin de această bicicletă Kross. Citește în continuare și te vei convinge că este cea mai bună alegere pe care o poți face, drept cadou pentru fetița ta.
Cadrul este fabricat dintr-un material patentat de polonezi, care se numește Aluminium Lite. Așa cum găsim informația pe site-ul lor, acesta este o variantă îmbunătățită a aliajului 6061 de aluminiu, care reprezintă compromisul perfect dintre rigiditate ridicată și masă scăzută. Datorită tehnicilor folosite, s-a putut obține un material care face față fără probleme condițiilor externe și al căror tuburi își păstrează forma bine în urma impacturilor și a șocurilor, păstrând, în același timp o greutate generală destul de redusă. Geometria cadrului este una specifică pentru biciclete femei.
Din punct de vedere estetic, Lea R6 nu dezamăgește. Culoarea de bază este negru, care se îmbină cu inserții de roz. Combinația dă foarte bine și păstrează un aer feminin. În ceea ce privește punctele de sudură, acestea sunt realizate foarte bine. Ele se văd foarte puțin și este evident faptul că s-a lucrat atent la ele și în special la mascarea lor. Cablurile, cu toate că nu sunt trase prin cadru, sunt bine prinse pe sub top tube.
Cadrul vine cu dimensiunea de 15 inci, făcându-l ideal pentru persoanele de 150-160 cm și are două prinderi de bidon, un avantaj pentru momentele în care fata ta decide să iasă la o plimbare ceva mai îndelungată.
Furca din dotarea acestei biciclete Kross este una foarte bună. SR Suntour XCM RL, căci despre ea este vorba, este o variantă pe arc, cu o cursă de 100 mm și cu posibilitate de blocare printr-un buton montat pe ghidon. Aceasta a fost inventată pentru cursele de Cross-Country și își va face treaba foarte bine, indiferent de terenul pe care copila ta va avea de gând să se plimbe.
Transmisia este cel puțin interesantă. Aceasta are 27 de viteze și este compusă dintr-un angrenaj de bună calitate SR Suntour XCM, cu brațe pedalier de 175 mm și trei discuri cu 44/ 32/ 22 dinți pe fiecare în parte. El vine împreună cu o casetă Shimano Alivio CS-HG300, cu 9 pinioane ce au între 11 și 34 dinți. Rapoartele dezvoltate de aceste două componente sunt unele excelente. Foaia mică, de 22 dinți, împreună cu pinionul de 34 putând face față atât urcărilor mari și istovitoare, în vreme ce discul de 44, cu cel de 11 o vor ajuta pe cea mică să coboare pantele abrupte.
Deraiorul față este Shimano Altus FD-M370, în vreme ce varianta de pe spate este reprezentată de Shimano Deore RD-M592 SGS Shadow. Maneta schimbător este Shimano Altus SL-M370, 3x9. Până și lanțul este produs de către japonezi, fiind modelul CN-HG53, unul specific pentru casete cu 9 pinioane.
Dacă despre seria Altus se poate afirma faptul că face parte din gama mid-level a sectorului dedicat amatorilor, despre caseta Alivio putem spune deja că este gama de vârf din același sector, în vreme ce Deore este considerat ca făcând parte din seria pro. Așadar, este de înțeles de ce schimbarea vitezelor este una exactă, precisă și silențioasă. Întregul sistem de transmisie funcționează foarte bine, iar performanțele nu se lasă așteptate.
Nici la capitolul frâne, Lea R6 nu ne dezamăgește. Chiar dimpotrivă. Ea vine dotată, atât pe spate cât și pe față cu câte un Shimano BR-M365. Acestea sunt frâne hidraulice, pe disc, cu un rotor de 160 mm, care împreună cu manetele de frână Shimano BL-M365 funcționează foarte bine.
Despre frânele hidraulice pe disc nu mai sunt multe de spus, în special despre un model de la Shimano. Ele reprezintă cel mai performant sistem de oprire. Nu țin cont de vremea de afară sau de faptul că janta este sau nu puțin îndoită, calitatea încetinirii va fi întotdeauna ridicată. Cu toate că da, modelul regăsit pe Lea R6 reprezintă o variantă entry-level a acestui tip de frâne fabricate de producătorul japonez, nu poate fi contestată performanța lor.
Roțile sunt compuse din jante Kross din aluminiu, cu perete dublu și dimensiune de 27.5 inci, peste care sunt montate anvelopele Mitas Ocelot, cu un profil specific pentru turele de off-road. Roțile pot fi considerate punctul în minus al bicicletei, însă pot fi înlocuite fără niciun fel de problemă, nefiind o operațiune extrem de costisitoare.
Întreg cockpit-ul este marcă proprie. Așadar, ghidonul, pipa acestuia și tija de șa, toate sunt Kross și sunt fabricate din aluminiu, în vreme ce șaua și manșoanele poartă și ele aceeași siglă.
Greutatea acestei biciclete Kross este situată la 14.2 kg, fiind considerată acceptabilă pentru un mtb din segmentul de piață din care face parte.
Bicicleta Kross Lea R6 reprezintă unul dintre cele mai bune modele de biciclete mtb dedicate fetelor, care poate fi achiziționat pentru o sumă mai mică de 600 Euro. Aceasta impresionează la aproape toate capitolele: arată foarte bine, vine cu transmisie cu componente Shimano Altus, Alivio și Deore, care dezvoltă niște rapoarte excelente, făcând bicicleta capabilă atât de urcări abrupte, cât și de coborâri agresive. Sistemul de frânare este unul hidraulic, pe disc de la Shimano, care funcționează foarte bine, indiferent de condițiile meteorologice și care nu prezintă riscul unei frâne mecanice de a se rupe cablul de acționare.
Singura bilă neagră pe care Kross o primește este pentru roți. Dar înlocuirea acestora este incredibil de simplă și deloc costisitoare și chiar te sfătuim să o faci de îndată ce cumperi această bicicletă pentru fetița ta.