Devron a fost lansat ca o linie separată a producătorului de biciclete DHS, ce are sediul la Deva, dar care a fost fondat în anul 1999, la Petroșani, cu ajutorul unor investiții destul de importante venite dinspre China. Ei au avut ca regulă, încă de la început, să scoată pe piață biciclete care să fie imbatabile în ceea ce privește raportul preț/calitate. Datorită succesului de care s-au bucurat modelele lor, cu timpul și-au extins linia de producție și chiar au construit o nouă fabrică în orașul de reședință a județului Hunedoara.
Devron este practic un brand ce aparține celor de la DHS, care a fost lansat pentru bicicletele lor MTB, dar rezervat gamei superioare de modele. Acesta a fost inițiat pe la finele anului 2012, după ce s-a lucrat intens pentru a produce cele mai bune variante de mountain bike-uri existente pe piață, la prețuri mai mult decât atractive. Cu timpul, și-au extins puțin gama de produse, iar în prezent toate bicicletele de top produse de DHS, indiferent de tipologia lor, poartă logo-ul Devron.
Urbio U2.6 este o bicicletă de oraș ce vine cu niște dotări într-adevăr impresionante pentru gama de preț din care face parte, anume aceea dedicată bicicletelor de oraș cu un preț de achiziție de sub 300 Euro. Astfel, el se evidențiază printr-un cadru din aluminiu și componente Shimano, dar haide să vedem în continuare toate detaliile tehnice, pentru a ne convinge de ce mulți pasionați de ciclism consideră bicicletele Devron drept unele dintre cele mai bune modele ce sunt fabricate la noi în țară.
Cadrul vine cu o geometrie tipică pentru o bicicletă de oraș clasică și este unul ce ține pasul cu ultimele tehnologii folosite în industria velo, fiind fabricat din aluminiu 6061. Acesta reprezintă un aliaj al aluminiu cu magneziu și siliciu, care cu toate că este un material obținut la un cost destul de mic, vine cu o rezistență la stres foarte bună. Totodată, acesta este mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme. Toate avantajele prezentate mai sus vin cu o greutate specifică destul de mică, mult scăzută oțelului.
Din punct de vedere estetic, bicicleta se prezintă excelent. Culoarea aleasă, un negru mat, cu sigla roșie și inserții roșii pe top-tube, seat post și protecția de lanț dau un aspect general extrem de plăcut și se combină excelent cu cromul ghidonului. Punctele de sudură sunt foarte bine realizate și se vede că românii au fost atenți inclusiv la acest aspect. Singurul cablu întâlnit pe bicicletă – cel ce controlează vitezele butucului Shimano – este atent prins pe sub down-tube, pentru a-i oferi acestei biciclete un aer general îngrijit.
Dacă alți producători de biciclete de oraș mai fac rabat când vine vorba de partea vizuală la bicicletele ce fac parte din aceeași gamă de preț ca și Devron, românii este clar că au înțeles că înainte de toate, o bicicletă trebuie să arate bine, pentru a atrage, motiv pentru care și punctează bine la acest capitol.
Furca este una fixă, fabricată tot din aluminiu 6061 și este marcă proprie Devron. Totodată, întreg cockpit-ul, incluzând tija de șa, pipa și ghidonul poartă sigla de top a producătorului român și sunt construite din același material ca și cadrul și furca.
Transmisia de pe Urbio U2.6 este una compusă dintr-un angrenaj cu brațe pedalier de 170 mm, cu o singură foaie ce are 38 dinți, plus un pinion cu care vine butucul roții spate, cu 19 dinți. Rapoartele diferite sunt controlate prin intermediul acestui butuc, care este un Shimano Nexus 3. Vitezele sunt schimbate folosind maneta Shimano Nexus SL-3S41E Revo Shifter.
Despre genul acesta de butuc cu manetă schimbător fabricate de japonezii de la Shimano s-a mai discutat pe site-ul nostru. Sistemul este unul bun, fiabil, care funcționează foarte bine și care nu dă rateuri la trecerea dintr-o treaptă în alta. Are o durată de viață mare, iar faptul că este capsulat reprezintă un avantaj, necesitând o mentenanță mult scăzută, ce tinde spre zero, în comparație cu alte sisteme de transmisie.
Din păcate, sistemul de frânare reprezintă partea slabă a acestei biciclete, deoarece, cu toate că vine cu frână stil coaster inclusă în butucul Shimano, nu are niciun alt fel de dispozitiv de încetinire, în afară de acesta. Chiar dacă retro-frâna Shimano funcționează bine, ea vine cu destul de mari deficiențe, în special atunci când se încearcă oprirea de la viteze mari. Plus că o frână de mână oferă un control mai bun al încetinirii.
Roțile sunt compuse din jante de 26 inci din aluminiu, marcă proprie, ce sunt echipate cu un set de anvelope de bună calitate, Kenda K1008 Flames. Acestea au o margine interioară albă, care se combină excelent cu nuanța de negru în care este vopsit cadrul.
Șaua DDK Dex 19 este una tipică pentru biciclete de șosea, fiind lată, cu un strat generos de burete și dotată cu o pereche de arcuri care sunt montate pe partea posterioara a sa. Acestea ajută la oferirea unui confort suplimentar în timpul pedalării, prin preluarea a parte din șocuri.
La extra-uri trebuie amintite aripile de protecție ce se găsesc montate deasupra ambelor roți, care sunt ideale pentru a nu te stropi și ce vin și ele vopsite în negru, cu inserții de roșu, oferind un plus de efect din punct de vedere estetic. Tot aici includem și protecția de lanț, care și ea, la rândul ei, poartă acele inserții de culoare.
Greutatea acestei biciclete este una decentă, cântărind 14.8 kg, deci sub limita de 15 kg.
- din punct de vedere estetic bicicleta se prezintă excelent: culoarea neagră este foarte plăcută, iar inserțiile de roșu se potrivesc de minune;
- în ceea ce privește transmisia, aceasta este una de calitate, fiabilă și performantă;
- greutatea, deși una destul de mare, este acceptabilă comparând cu alte biciclete de oraș ce fac parte din aceeași categorie de preț;
- un minus îl reprezintă sistemul de frânare; cu toate că cea coaster din butucul Shimano funcționează bine, ea are destul de multe limitări. Montarea și a unui V-brake pe roata din față ar fi făcut încetinirea ceva mai ușor de controlat și mai sigură.
Urbio 2.6 este o bicicletă extrem de frumoasă, ce depășește cu mult competitorii din același segment de preț. Vine cu un sistem de transmisie bun, fiabil și dacă ar fi avut un V-brake, fie el chiar și unul no name pe roata din față, ar fi fost cu adevărat o bicicletă excelentă în ceea ce privește raportul preț/calitate.