Review bicicletă electrică Merida E-spresso 600 - www.review-biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Review bicicleta electrica Merida E-spresso 600

Review bicicletă electrică Merida E-spresso 600

Firma Merida a luat naștere în anul 1970, când taiwanezul Ike Tseng, în timp ce se plimba prin Statele Unite a observat lipit pe ușa unui magazin de biciclete anunțul “Din cauza calității inferioare, nu se iau în service biciclete fabricate în Taiwan”. Acest lucru l-a marcat și l-a impulsionat foarte tare și, doi ani mai târziu, compania Merida luat ființă. Principala dorință a sa era aceea de a produce cele mai bune și performante biciclete din Taiwan.

În prezent, ei sunt unul dintre cei mai mari producători de biciclete din lume. Pe porțile celor cinci fabrici pe care le au (una în Taiwan, trei în China și una în Germania) ies pe an în jur de 2.2 milioane biciclete.

Modelul prezentat aici este unul destul de familiar. Espresso D24 pliabil, a firmei Dahon, care a fost înființată tot de către David Hon, împreună cu fratele lui, a fost analizat pe site-ul nostru acum câteva luni, recenzia lui putând fi citită aici.

Varianta de față face parte din categoria de biciclete electrice dedicate mersului pe toate tipurile de trasee, deci un model trek. Vine cu un motor foarte bun, marca Shimano, plus echipări Deore și Suntour, așa că, în mod cert, vrei să afli mai multe detalii tehnice pe care designerii taiwanezi le-au gândit pentru acest E-spresso.

  •  Cadru

Primul lucru pe care îl vezi când te uiți la cadru este forma acestuia, care oferă o poziție de pedalare ceva mai sportivă. În ceea ce privește materialul, cadrul este fabricat din aluminiu 6066, hidroformat, care reprezintă un aliaj considerat superior față de 6061, cu toate că 98 % din componente sunt identice, diferența de 2 % îl face mai dens, astfel rezultând o duritate și o rezistență mai mare.

Hidroformarea se referă la modelarea aluminiului cu ajutorul unei matrițe și a unui fluid la presiune ridicată. Astfel, pentru formarea tuburilor cadrului, materialul este introdus în matriță, iar cu ajutorul unui jet foarte puternic de apă, capătă forma dorită. Folosind această tehnică, aluminiul se și întărește.

Din punct de vedere estetic, bicicleta se prezintă destul de bine. Culorile alese sunt foarte frumoase, cenușiul combinându-se bine cu inserțiile de negru și, desigur, cu cele verzi, care sugerează aerul Eco al bicicletei. Punctele de sudură sunt foarte bine realizate, dar din păcate cablurile nu sunt trase prin cadru, așa cum te-ai fi așteptat de la un model de bicicletă ce se găsește la limita superioară de preț setată de noi. Cu toate acestea, ele sunt destul de bine prinse între ele și fixate suficient de atent pe sub down-tube, pentru a fi bine mascate.

  • Furca

Furca Suntour SF14-NEX-PM-DS-700C este una pe arc, cu o cursă de 50 mm. Din păcate, aceasta vine cu două minusuri: chiar dacă este una decentă, care își face treaba, funcționează pe arc, nefiind nici pe departe la fel de performantă ca un model cu cartuș de aer și nu are funcția de lock-out, astfel că nu o vei putea pretensiona. Pentru prețul de achiziție la care Merida se găsește am fi așteptat altceva la acest capitol.

  • Motor

Motorul este un Shimano Steps. Acesta este unul performant, de 36 V ce dezvoltă o putere de 250 W. Viteza maximă atinsă cu ajutorul automatizării este de 25 km/h, viteză pe care o vei putea depăși doar pedalând ca pe o bicicletă convențională. Motorul este controlat prin intermediul unui display LCD și îți oferă trei tipuri diferite de asistență: Eco, Trail și Boost. Motorul este poziționat în dreptul angrenajului.

  • Baterie

Bateria este fabricată tot de Shimano, se găsește poziționată pe down-tube, este de tip Li-ion și are o capacitate de 400 W. Durata de încărcare este de patru ore și de doar două ore pentru a ajunge la 80 % din total. Desigur că autonomia acesteia variază în funcție de programul în care vei pedala, dar în modul Boost va duce pentru 60 km, în vreme ce pe setarea Eco o vei putea folosi pentru 125 km. Aceste cifre sunt obținute în condiții ideale de utilizare. Firma japoneză susține că până și după 1000 de încărcări tot nu vei observa o scădere a puterii bateriei.

Automatizarea este una de calitate superioară, fiabilă, ce vine fabricată de o firmă cu o vastă istorie în industria velo, care asigură o anumită calitate a produselor sale.

Echipare bicicleta electrica Merida E-spresso 600
  • Transmisie

Transmisia este compusă dintr-un angrenaj Shimano E 38 DCG, cu o foaie de 38 dinți, unul tipic pentru tipul de motor existent pe această bicicletă electrică. El vine împreună cu caseta Shimano CS-HG200, ce face parte din gama de produse Acera, cu nouă pinioane ce au între 11 și 34 dinți. Schimbătorul este unul performant, din gama Deore, care face parte din segmentul pro, în vreme ce maneta shifter este un Alivio, puțin inferior lui Deore.

Chiar dacă poți spune că pinioanele nu sunt cele mai reușite, schimbătorul și maneta sunt unele de calitate, motiv pentru care vei avea parte de un schimb rapid și exact al vitezelor.

  • Frâne

Sistemul de frânare este extrem de performant. Astfel, Merida vine cu o frână hidraulică pe disc, cu rotor de 180 mm pe față și 160 pe spate, din gama Shimano XT. Acestea funcționează impecabil și vor face față tuturor tipurilor de pante pe care îți poate trece prin cap să le încerci, fără să scadă calitatea frânării sau să se facă simțit fading-ul.

  • Roți

Roțile sunt compuse din jante 700C Merida comp Pro D, din aluminiu, ce vin echipate cu anvelope de bună calitate Continental Tour Ride. Acestea au un profil suficient de proeminent, astfel încât să poți pedala atât pe asfalt, cât și pe zone off-road. În plus, butucii atât cel spate, cât și cel față sunt Shimano M4050.

  • Greutate

Greutatea acestei biciclete Merida este una acceptabilă, la cele 22.8 kg pe care le cântărește.

Una peste alta, avem în față o bicicletă bună. Din punct de vedere estetic ea se prezintă bine, motorul este unul bun și performant, iar bateria are o capacitate destul de mare, încât să te poți plimba liniștit pe oriunde vrei.

Transmisia este acceptabilă, care cu toate că este compusă dintr-o casetă nu foarte performantă, este ajutată de un deraior și manetă shifter de bună calitate. 

Frânele trebuie să reprezinte capitolul la care bicicleta excelează, pentru că fac parte dintr-o gamă de produse special dedicate segmentului profesionist, acestea făcând față oricărei provocări la care te poți gândi.

Ca minusuri, putem aminti furca ceva cam slabă și roțile, care nu impresionează cu nimic. Pentru prețul de achiziție situat sub 1800 Euro te-ai fi așteptat la niște componente mai bune ca aceste capitole.

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta electrică Merida E-spresso 600 poate fi consultat aici

Lasa un comentariu: