Dacă ai mai văzut articole și review-uri de pe site-ul nostru știi, iar dacă nu, vei afla acum, că realizatorii sunt destul de mari fani și încurajează, pe cât se poate, bicicletele fabricate în România. În ultimii ani, în special în ceea ce privește bicicletele electrice, a fost observată o creștere a producției de modele autohtone și nu putem decât să ne bucurăm, să îi lăudăm și să îi felicităm pentru efortul făcut de toți cei implicați în acest segment.
O astfel de firmă este și Pegas. Autorul articolului se vede nevoit să recunoască faptul că este un mare fan a tot ceea ce se întâmplă cu fabrica ce a fost înființată în anul 1972 la Zărnești și care mai apoi a fost reinventată în anul 2012.
Așadar, istoria cu biciclete Pegas începe acum mai bine de 45 de ani, într-o fabrică ce avea ca principală destinație fabricarea armamentului, când, datorită unui concurs între mai multe uzine, a fost construit primul cadru de bicicletă. Acesta avea ca inspirație muscle bike-urile americane, iar în ceea ce privește designul, modelele respective semănau cu motocicletele chopper ale atât de celebrului brand Harley Davidson.
Pentru foarte mulți tineri ai epocii trecute, care de acum sunt adulți responsabili, copilăria a fost marcată de șaua lungă stil banană și de coarnele mari ale modelelor fabricate între anii 70 - 80 și pe care au învățat, alături de toți ceilalți tineri din cartier, cum să pedaleze.
După revoluție, la fel cum a fost soarta multor alte fabrici din țara noastră, și cea care avea ca scop producea de biciclete Pegas a fost închisă. Partea pozitivă pentru nostalgicii acelor modele este că un grup de tineri au resuscitat brandul în anul 2012 și de atunci acolo se întâmplă niște lucruri minunate. Modelele ce le ies pe poartă sunt foarte bine realizate, punctând extrem de bine în special din punct de vedere estetic, cu toate că nici dotările nu lasă de dorit, iar prețul de achiziție al acestora nu este deloc unul piperat.
Din aceeași categorie de produse face parte și Suprem Dinamic, a cărei idee de realizare a pornit de la dorința pe care cei de la Pegas au avut-o de a oferi publicului o bicicletă de munte cu roți groase, dar care să fie ajutată și de un motor puternic, în special pe zonele ceva mai tehnice, unde pedalatul clasic nu este de ajuns. În felul acesta, designerii țin pasul cu tot ce este nou în tehnologie, iar modelul Dinamic îți va oferi libertatea de a alege trasee care mai de care mai diferite.
De la pante și coborâri spectaculoase, la teren accidentat sau poteci sinuoase, acest Pegas este un model de bicicletă dedicat ”tuturor celor care îndrăznesc”, așa cum îl descriu producătorii pe site-ul oficial. Dacă este așa sau nu, rămâne să vedem în continuare.
Cadrul este unul performant, fabricat din aluminiu 6061, care reprezintă aliaj de aluminiu, magneziu și siliciu. Cu toate că este un material obținut la un cost de producție destul de mic, motiv pentru care este și atât de des utilizat pentru cadrele de bicicletă, are o rezistență la stres foarte bună. În același timp, acesta este mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme. Toate avantajele prezentate până acum vin la o greutate specifică destul de mică, mult scăzută oțelului.
Din punct de vedere estetic, Suprem Dinamic se prezintă foarte bine. Are un design ce încurajează o poziție de pedalare nu foarte sportivă, deci ceva mai verticală. Top-tube-ul este puțin curbat spre înapoi, oferind un plus de efect la capitolul vizual. Culoarea negru mat se combină foarte bine cu verdele specific pentru biciclete electrice. Mai există două nuanțe în care modelul vine vopsit: roșu sau verde, ambele mate.
Punctele de sudură sunt bine realizate și finisate, astfel încât să nu se observe. Cablurile ce duc spre partea din spate a bicicletei sunt trase prin down-tube, astfel că aspectul general este unul curat și elegant.
Furca este una fixă, fabricată tot din aluminiu 6061, la fel ca și cadrul. Chiar dacă ai în față un model de bicicletă MTB, acesta nu are nevoie de suspensie, din două motive:
- în primul rând datorită roților groase, care vor prelua mare parte a șocurilor, astfel că un sistem clasic de amortizare ar fi inutil;
- în al doilea rând, ținând cont că vorbim despre un fat-bike, al cărui scop principal este acela de a se deplasa pe suprafețe de teren afânat, precum nisipul sau zăpada, o suspensie doar ar încurca navigarea prin astfel de zone.
Motorul este unul foarte bun și performant. Așadar, cei de la Pegas s-au gândit să monteze pe Suprem un Bafang RM G06.500, de 48 V, ce dezvoltă o putere de 500 W și care se găsește în butucul roții din spate. Dar ținând cont că legislația Uniunii Europene nu permite conducere de vehicule dotate cu motor ce dezvoltă o putere mai mare de 250 W, fără un permis special, producătorii români au reprogramat Bafang-ul astfel încât să se conformeze regulilor. Tot în același sens a fost limitată și viteza la 25km/h.
Acesta are 5 trepte diferite de asistență la pedalare, în funcție de viteza de deplasare începând cu walking assist și terminând cu turbo. Intensitățile sunt controlate printr-un ecran LCD, care este rezistent la apă și la intemperii și care se găsește montat în centrul ghidonului.
Bateria este și ea, la rândul ei, una performantă, cu o capacitate destul de mare de stocare. Astfel, Suprem vine cu un Samsung 48V de 14,5 A cu 65 celule și 2900 mAh. Dimensiunea ei nu este deloc mare și se găsește montată deasupra down-tube-ului. Cu ajutorul acesteia, motorul va oferi o autonomie de 70 km, depinzând desigur de tipul de teren pe care decizi să ieși la plimbare.
Transmisia de pe acest fat bike este una decentă. Ea este formată dintr-un angrenaj dotat cu senzor de torsiune Tongsheng, ce este conectat cu maneta de accelerație. Vine cu o singură foaie de 42 dinți, plus o casetă Shimano Altus cu opt pinioane ce au între 11 și 32 dinți. Schimbul acestora se face cu ajutorul deraiorului și manetei schimbător Shimano Altus.
Altus face parte din gama de produse situate în segmentul mid-level a producătorilor japonezi. Acestea funcționează acceptabil și oferă o anumită siguranță, fiind vorba despre firma Shimano, dar cu toate acestea, ne așteptam la niște componente ceva mai performante. Cu toate că ajutat de motor vei putea trece peste toate tipurile de suprafețe, atunci când acumulatorul rămâne fără energie te vei cam chinui, în special pe urcări.
Sistemul de frânare este unul mecanic, pe disc de la Tektro. Cu toate că acesta funcționează bine și reușește să încetinească bicicleta în condiții de siguranță, unul hidraulic cu siguranță ar fi fost mai bun, mai indicat și mai performant. Manetele de frână sunt de la Promax.
Roțile sunt compuse din jante duble, de 26 inci din aluminiu, marcă proprie, ce vin echipate cu niște cauciucuri bune, de calitate, Kenda Juggernaut. Acestea au un profil suficient de pronunțat astfel încât să poată avea aderență pe toate tipurile de zone off-road pe care vei decide să te plimbi.
Ca extra-uri pot fi amintite catadioptrii și farul de pe față, ce este alimentat din bateria Samsung, plus pedalele din aluminiu 6061 Wellgo.
Greutatea totală a acestei biciclete Pegas este de 23 kg. Nu poate fi considerată una mică, dar nici prea mare, ținând cont că discutăm despre un MTB cu roți groase, dotat și cu motor.
Pegas Suprem Dinamic este un model inovativ, ce vine cu un cadru bun, rezistent, care se prezintă foarte bine din punct de vedere estetic. Este vopsit în niște nuanțe plăcute, iar faptul că vine cu cablurile din spate trase prin down-tube nu poate decât să ne bucure. Motorul este unul bun, puternic, iar bateria are o capacitate suficientă încât să ofere o autonomie acceptabilă.
La capitolul transmisie se mai putea lucra, de multe ori rapoartele dezvoltate nefiind unele chiar foarte bune pentru urcări, iar la capitolul frâne, de asemenea se mai puteau aduce îmbunătățiri. Nu că cele montate nu sunt unele bune, dar există și variante ceva mai performante, iar la prețul de achiziție de sub 1500 Euro la care se găsește Pegasul, parcă am fi vrut ceva mai mult.