Focus este o companie foarte renumită în lumea velo, cu toate că la noi în țară se poate să nu fie atât de cunoscută. Ea a fost înființată în Cloppenburg, Germania, de către campionul mondial la ciclocross Mike Kluge în anul 1991, din dorința acestuia de a construi cele mai bune mountain bike-uri care existau pe piață la momentul respectiv. În acest sens, a făcut un parteneriat cu firma Derby Cycle Werke, pentru a fabrica biciclete, folosind ideile și experiența acumulată de el de-a lungul anilor în care a concurat la nivel internațional.
În șaua unui model patentat de Focus, Mike a pedalat în campionatul național din Germania în anul 1993, unde a ieșit campion, iar la Cupa Modială a reușit să termine pe locul 2. Așadar, de atunci a fost clar că prototipurile erau bune, așa că era timpul să se pună pe fabricat. Drept urmare, un an mai târziu, în 1994 era gata de funcțiune prima linie de producție, care scotea șase modele de MTB-uri.
Cu timpul firma s-a extins, incluzând încet și tipologii diferite de biciclete. Astfel că în 1995 au început producția de modele touring, pentru ca în 2003 să ajungă să fabrice biciclete de șosea, pe care multe echipe din prezent le folosesc în competiții internaționale.
Modelul prezentat aici este unul de bună calitate. Vine cu echipare SRAM, un cadru de bună calitate și un sistem de frânare hidraulic pe disc.
Dar citește în continuare pentru a afla mai multe detalii cu privire la echiparea acestei biciclete Focus.
Cadrul este unul ce vine cu un design modern, cu un triunghi spate cu tuburi ceva mai înguste și rezistente și o formă generală a țevilor ce încurajează o poziție de pedalare agresivă, mult mai indicată pentru turele în forță decât pentru cele relaxante. Materialul din care sunt fabricate tuburile este aluminiul 6061, care vine în aliaj cu magneziu și siliciu, ce îi oferă o rezistență mai ridicată, la o greutate inferioară în comparație cu oțelul.
Tehnica folosită în modelarea tuburilor este tripple butted, care se referă la mărirea grosimii țevilor în dreptul punctelor de sudură, menținându-le în rest ceva mai subțiri, pentru o greutate generală scăzută față de tuburile clasice.
Din punct de vedere estetic, Whistler Pro se prezintă chiar bine. Punctele de sudură sunt excelent executate și finisate, lucru la care de altfel ne și așteptam de la firma nemțească, dar din păcate nu același lucru poate fi spus și despre cabluri, care cu toate că sunt trase foarte atent pe sub tob-tube, ne-am fi așteptat să fie introduse prin cadru. Culoarea este foarte bine aleasă un cenușiu mat ce vine cu inserții de negru și roșu, cu care se combină foarte bine.
Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete de munte unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.
Furca RockShox 30 Silver TK este una fabricată de către un producător de renume mondial (SRAM) și care face parte din gama lor dedicată cicliștilor profesioniști. Este drept că doar un entry-level din sectorul pro, dar totuși, este o furcă foarte bună.
Chiar dacă amortizarea se face pe arc și într-adevăr există și variante mai performante pe aer, ea va funcționa impecabil, indiferent de tehnicitatea terenului pe care decizi să te plimbi.
Vine cu o cursă de 100 mm și sistem de lock-out hidraulic, ce este controlat dintr-un buton montat pe ghidon.
Transmisia este una extraordinară, foarte precisă, exactă și modernă. Iar aici nu folosim doar cuvinte mari de dragul de a le folosi. Ea este formată dintr-un angrenaj cu o singură foaie SRAM NX cu 30 dinți, ce vine împreună cu caseta SRAM PG-1130, cu 11 pinioane ce au între 11 și 42 dinți. Vitezele sunt controlate prin intermediul deraiorului spate SRAM NX și al manetei shifter ce face parte din aceeași gamă.
În primul rând, vor fi prezentate câteva lucruri despre istoricul SRAM. Aceasta este o firmă specializată în producția de componente din industria velo care a luat naștere în 1987 în Chicago, Illinois, Statele Unite ale Americii. Fondatorii se descriu ca înguști la minte, dar inovatori, deoarece nu se pot gândi decât la componente de biciclete, motiv pentru care le și produc atât de bine. Pentru a fi în pas cu inovația, în anul 1997 au investit în compania Sachs Bicycle, construindu-și o unitate de producție de ultimă generație în Scweinfurt, Germania, iar în anul 2002 au achiziționat grupul Taiwanez RockShox.
De ce a fost scris acest mic istoric? Pentru că grupul NX, care se regăsește pe Whistler Pro poate fi numit, fără doar și poate echivalentul lui XT de la Shimano. Deci denumirea de Pro a lui Whistler se aplică cu desăvârșire în ceea ce privește transmisia.
Pe traseu vei avea parte de schimburi foarte rapide și exacte ale treptelor de viteză și te vei bucura de un sistem 1 x 11 foarte performant, care oferă niște rapoarte ideale, indiferent de tipul de înclinare pe care decizi să ieși la plimbare.
Frânele sunt reprezentate de componente net inferioare în comparație cu cele ce compun transmisia. Așadar, cu toate că vorbim despre un sistem hidraulic pe disc, acesta face parte din seria Shimano BR-M315, care este un produs Altus, deci dedicat gamei mid-level din sectorul rezervat amatorilor. Discurile vor fi de 180 mm față și 160 mm spate.
Cu toate că sistemul va avea ceva probleme în special pe coborârile mai agresive sau pe sectoarele de drum mai tehnice, unde se va încălzi și va începe să se facă simțită apariția fading-ului, ele vor funcționa acceptabil.
Roțile sunt compuse din jante Rodi Viper de 29 inci, ce vin cu butuci decenți Shimano TX, care atât pe spate cât și pe față au prindere QR, plus anvelope de bună calitate, Continental Race King cu grosime de 2.2 inci și un profil destul de noduros, încât roțile să aibă aderență pe toate zonele de off-road.
Greutatea acestei biciclete Focus este una bună, situându-se sub limita de 14 kg. Ea cântărește 13.8 kg, pentru a fi exacți.
Nemții de la Focus vin cu un model de bicicletă excelent. Vom enumera în continuare lucrurile care ne plac:
- Cadrul este unul de bună calitate, care nu cântărește mult, ce are un design modern și o culoare foarte plăcută;
- Furca de foarte bună calitate de la RockShox, practic un SRAM dedicat gamei entry-level din sectorul pro;
- Transmisia, care este una excelentă și pe care în general o întâlnești pe biciclete ce au un preț de achiziție de peste 1000 Euro, în orice caz nu în segmentul din care Whistler Pro face parte;
- Roțile, ce vin cu butuci Shimano TX și anvelope Continental;
- Prețul bicicletei, care este situat sub 850 Euro.
Ce nu ne place:
- Cablurile nu sunt trase prin cadru și poate că ne-am fi așteptat la lucrul acesta din partea inginerilor germani;
- Sistemul de frânare, care este sub toate celelalte componente ale bicicletei, dar care merge înlocuit.
Concluzionând, avem de-a face cu o bicicletă foarte bine dotată, cu mici minusuri, dar totuși acceptabile, ce depășește lejer cam toate bicicletele din segmentul ei de piață.