Polonezii de la Arkus & Romet Group au devenit cu timpul unii dintre liderii pieței de biciclete din Europa. Cu o vechime de peste 70 ani, ei au o puternică istorie și experiență în producerea bicicletelor. Grație inovației și research-ului continuu, în prezent folosesc printre cele mai noi tehnologii pentru a oferi constant biciclete adaptate trendului și preferințelor publicului.
Dacă inițial această firmă producea numai biciclete de concurs, care erau dedicate doar profesioniștilor, cu timpul au observat că pot reduce costurile de producție și că pot ieși cu modele care să fie la îndemâna tuturor doritorilor. Filosofia după care polonezii se ghidează a fost mereu axată pe oferirea unei experiențe de pedalat încântătoare. Pentru modelele lor de top folosesc printare 3D a modelelor, care ulterior sunt analizate din punct de vedere al rezistenței și durității, dar și al aerodinamicii.
Gama de produse 2018 ridică ștacheta în ceea ce privește toate modelele MTB, atât cele de bază cât și variantele de top, aducând schimbări tehnologice ce fac ca variantele entry-level să se apropie de cele mai scumpe din anii precedenți. Se văd câteva modificări și în ceea ce privește aspectul, bicicletele venind cu aspect ceva mai îndrăzneț, cu forme mai dinamice și mai sportive în cazul modelelor de bărbați și culori mai pastelate pentru cele de femei.
Același lucru se poate spune și despre Rambler 2018. Cu un design mai atractiv și dotări mai mult decât decente, Romet a reușit că scoată o bicicletă de buget ce depășește multe variante ale competitorilor. Dar citește în continuare pentru mai multe detalii tehnice.
Cadrul vine cu un design modern, cu tuburi ce se îngustează spre partea inferioară și cu un triunghi spate format din țevi nu foarte groase. Față de varianta anterioară Rambler 2 sau 2018, cum mai este numit, încurajează spre o poziție de pedalare ceva mai aplecată spre înainte, mai sportivă.
Materialul din care tuburile sunt fabricate este aluminiul 6061, ce este întâlnit atât de des în industria velo datorită costului mic de producție, dar și al rezistenței crescute la stres și al unei greutăți specifice nu foarte mari, inferioare oțelului.
Din punct de vedere estetic, Romet se prezintă acceptabil. Vine cu niște nuanțe dominate de negru, care este culoarea principală și care se combină destul de interesant cu gri, alb și roșu. Totodată mai există și varianta cu griul dominant sau albul. Punctele de sudură sunt destul de bine realizate și mascate, în vreme ce cablurile sunt atent prinse pe sub top-tube și down-tube. Aspectul general este unul destul de curat.
Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete de munte unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.
Furca este producție proprie a polonezilor. Aceasta este pe arc, are o cursă de 80 mm și cu toate că nu este fabricată de vreo firmă prea cunoscută în domeniu, reușește să facă față cu brio denivelărilor pe care le vei întâlni pe turele off-road, cu toate că nu se poate spune că impresionează în vreun fel.
Transmisia lui Rambler 2 este compusă dintr-un angrenaj Cyclone, cu trei foi fiecare dintre ele având 42, 34, respectiv 24 dinți și brațe pedalier de 170 mm, plus o casetă Shimano TZ-21 cu șapte pinioane ce au dințarea cuprinsă între 14 și 28. Vitezele sunt controlate prin intermediul schimbătoarelor Shimano TY-300, montate atât pe față cât și pe spate, plus manetele shifter Shimano ST-EF41.
Așadar, întreg grupul este Shimano Tourney, mai puțin angrenajul care este Cyclone.
Despre Tourney nu putem spune prea multe. Produsele din această gamă sunt unele dedicate segmentului entry-level și low-cost ale japonezilor. Însă, cu toate că sunt cele mai ieftine piese de la Shimano, dedicate strict amatorilor, ele sunt fiabile și au garanția calității datorită faptului că vin fabricate de un producător atât de renumit și cu o așa mare istorie în spate.
Sistemul de frânare este compus din frâne mecanice pe disc, marcă proprie. Acestea, cu toate că nu au în spate vreo firmă renumită în domeniu, funcționează chiar bine, reușind să încetinească bicicleta indiferent de terenul pe care decizi să te plimbi.
Roțile sunt alcătuite din jante duble din aluminiu, marcă proprie, de 26 inci, ce vin echipate butuci JoyTech atât pe față cât și pe spate și cu anvelope de bună calitate Michelin Country, care au 2 inci grosime și un profil suficient de noduros încât și fie ideale pentru toate tipurile de trasee off-road.
Greutatea acestei biciclete Romet poate fi considerată acceptabilă la cele 14.5 kg ale sale.
Ceea ce ne atrage cel mai tare în cazul acestei biciclete Romet este prețul de achiziție, care se situează sub 250 Euro. Și ținând cont de acest fapt, putem afirma că transmisia este acceptabilă, la fel ca sistemul de frânare și furca, ce nu sunt fabricate de firme renumite în domeniul velo, dar care își fac treaba decent.
Cadrul este ok, vine cu o formă îmbunătățită, modernă și estetic se prezintă curat, roțile și ele sunt acceptabile, iar greutatea este în media produselor ce fac parte din același segment de preț.