Review bicicletă hibrid Romet Aspre 2018 - Review-Biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Review bicicletă hibrid Romet Aspre 2018

Review bicicletă hibrid Romet Aspre 2018

Polonezii de la Arkus & Romet Group sunt în prezent unii dintre liderii pieței producătorilor de biciclete din Europa. Cu o vechime de peste 70 ani, ei au o puternică istorie și experiență în fabricarea modelelor velo. Mulțumită ideilor inovative dar și a research-ului continuu, în prezent folosesc printre cele mai noi tehnologii pentru a veni constant cu biciclete adaptate trendului și preferințelor publicului.

Firma s-a lansat în primă fază ca una ce producea numai biciclete de concurs, ce erau dedicate doar profesioniștilor, însă cu timpul au observat că pot reduce costurile de fabricare și că pot veni cu modele care să fie la îndemâna tuturor pasionaților de ciclism. Filosofia după care polonezii se ghidează a fost mereu axată pe oferirea unei experiențe de pedalat încântătoare. Pentru bicicletele lor de top folosesc printarea 3D a modelelor, care ulterior sunt analizate din punct de vedere al rezistenței și durității, dar și al aerodinamicii.

Gama de produse 2018 ridică ștacheta în ceea ce privește toate modelele velo ce ies pe poarta fabricii, atât în cazul celor de bază cât și pentru variantele de top, aducând schimbări tehnologice ce fac ca bicicletele entry-level să se apropie de cele mai scumpe din anii trecuți. Se văd câteva modificări și în ceea ce privește aspectul general, acesta fiind ceva mai îndrăzneț, cu forme mai dinamice și mai sportive în cazul modelelor de bărbați și culori mai pastelate pentru cele de femei.

Modelul Aspre prezentat aici este un all-road, ce face față cu brio tuturor tipurilor de teren de care se poate să dai în plimbările tale, cu toate că se vede o înclinație mai degrabă spre un road bike, decât spre un MTB.

De la asfalt de bună calitate, la drumuri cu gropi sau cu pietriș, nimic nu stă în calea acestei biciclete Romet.

Cu componente Shimano Claris - Altus și frâne mecanice pe disc, dar și o greutate de invidiat, Aspre este alegerea perfectă pentru toți cei care doresc să aibă parte de aventuri pe două roți. Citește în continuare pentru mai multe detalii tehnice.

  •  Cadru

Cadru este fabricat dintr-un material patentat de polonezi, anume Al 6061 X-lite. Acesta este compus din aceleași materiale ca și aluminiul 6061 standard, deci conține magneziu și siliciu, dar datorită folosirii noilor tehnologii tipice pentru Romet, cadrul este cu până la 30 % mai rezistent decât versiunile precedente, însemnând că tuburile folosite vor avea pereții mai subțiri, ceea ce va duce la o greutate generală mai mică a întregii biciclete.

Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă bine. Acesta este hidroformat, care se referă la modelarea materialului cu ajutorul unei matrițe și a unui fluid la presiune ridicată. Aluminiul este introdus în matriță, iar cu ajutorul unui jet foarte puternic de ulei, capătă forma dorită, întărindu-se în același timp.

Punctele de sudură sunt realizate și finisate foarte atent, fiind aproape imperceptibile. Culorile sunt bine alese, gri-ul mat combinându-se foarte bine cu roșul lucios și cu negrul. Cablurile, cu toate că nu sunt introduse prin interiorul tuburilor, vin destul de atent prinse pe sub down-tube, aspectul general al acestei biciclete Romet fiind unul destul de îngrijit și plăcut.

Cadrul mai vine cu două prinderi pentru bidon, lucru ideal pentru turele ceva mai lungi.

Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete hibrid unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.

  • Furca

Furca cu care bicicleta hibrid vine în dotare este una fixă și ne bucură faptul că aceasta este fabricată din fibră de carbon, ajutând și ea la scăderea greutății generale a bicicletei.

Echipare bicicletă hibrid Romet Aspre 2018
  • Transmisie

Transmisia este o combinație între elemente specifice pentru biciclete de șosea, dar și pentru cele de munte. Așadar, ea este compusă dintr-un angrenaj Shimano FC-2450, care este practic un Claris, cu două discuri de 46 și 34 dinți și brațe de 170 mm, plus o casetă Shimano HG31, din gama Altus, ce are opt pinioane cu dințarea cuprinsă între 11 și 32. Deraioarele, împreună cu manetele shifter sunt toate Shimano Claris R2000.

Shimano Claris reprezintă grupul cel mai accesibil al japonezilor din gama de produse dedicate bicicletelor de șosea. El se comportă exact cum te-ai aștepta, pentru segmentul din care face parte – funcționează bine, este destul de exact și fiabil. Cel mai recent update care i s-a adus a fost în 2013, când s-a renunțat la schimbătoarele clasice cu buton și s-a trecut la același Dual Control pe care îl au produsele din gamele superioare, cum ar fi Sora.

Așadar, la baza manetei de frână vei găsi o a doua manetă de care dacă tragi în lateral, vei schimba vitezele. Totodată și dacă tragi de întreaga manetă de frână spre interiorul ghidonului vei avea același rezultat, de acolo denumirea de dublu control.

Spre deosebire de gama de produse superioare, acestea nu au cablurile care pleacă dinspre ghidon atent prinse pe sub banda adezivă, ci sunt lăsate la vedere, lucru la care te și aștepți atunci când afli că reprezintă segmentul cel mai ieftin al japonezilor. Cu toate acestea, pe Aspre ele nu fac bucle supărătoare în fața headtube-ului, care să afecteze prea tare aspectul general.

În ceea ce privește performanțele componentelor acestei biciclete Romet, ele sunt dedicate în special începătorilor în tainele ciclismului sau celor care nu au mai pedalat până acum pe biciclete de șosea. Dar chiar și așa, vei putea aborda toate tipurile de înclinări de care vei da în cursa ta, dacă ești suficient de antrenat, desigur. Vitezele mici vor fi suficiente pentru a te ajuta în urcările istovitoare, iar cele mari în a prinde viteze maxime acceptabile pe coborârile lungi.

  •  Frâne

Sistemul de frânare este mecanic, pe disc Shimano BR-R317. Frânele sunt unele ce fac parte din gama de produse Shimano Sora, care reprezintă gama de mid-level a producătorilor japonezi din segmentul bicicletelor de șosea. Acestea funcționează foarte bine, fiind incomparabil mai performante față de V-brake-urile cu care road bike-urile vin și mai puțin pretențioase și ușoare față de cele hidraulice, specifice MTB-urilor.

Singura problemă pe care o poți avea în ceea ce privește frânele mecanice pe disc este dată de fragilitatea cablului ce acționează brațele care strâng discul pentru a încetini bicicleta, care se poate avaria destul de repede. Însă cu o întreținere corespunzătoare, vei putea evita astfel de situații.

  • Roți

Roțile sunt compuse din niște jante de bună calitate de 28 inci, Alexrims ATD550, ce sunt fabricate din aluminiu și vin cu pereți dublii și cu o greutate de 560 g. Acestea sunt echipate cu butucii Shimano RM35 atât pe roata din spate, cât și pe cea din față, care fac parte din gama Altus, plus o pereche de anvelope Schwalbe G-One Bite 700×38 model 2018, care vin cu un profil specific pentru bicicletele hibrid, adaptat tuturor tipurilor de terenuri.

Una peste alta, Romet nu dezamăgește deloc la capitolul roți, așa cum o făcea în anii trecuți.

  • Extra

La acest capitol putem aminti șaua Selle Italia X-Base, care este una de la o firmă renumită în domeniu și care oferă ciclistului un confort destul de bun în timpul pedalării.

  • Greutate

Greutatea totală a acestei biciclete hibrid este de 10.2 kg, deci poate fi considerată ca foarte bună.

Romet vine cu o variantă interesantă de bicicletă hibrid, dar care tinde mai multe spre zona road bike-urilor decât spre MTB-uri. Cu un cadru din aluminiu în fabricarea căruia polonezii folosesc cele mai noi tehnologii posibile, dar și o furcă ce este construită din fibră de carbon, greutatea bicicletei este una foarte bună, în special pentru segmentul de piață de sub 800 Euro, din care Aspre face parte.

Nici la capitolul echipare nu dezamăgește deloc. Având o transmisie aproape integral Shimano Claris, cu excepția casetei cu pinioane care este Altus, schimbul de viteze este unul rapid, destul de exact și de fiabil, care cu toate că este specific pentru cicliști începători, va face față tuturor tipurilor de înclinări de care vei avea parte în timpul plimbărilor tale.

Nici la capitolul roți Romet nu dezamăgește, deși în alți ani acest aspect era unul ceva cam ignorat de către polonezi. Așadar, una peste alta, avem o bicicletă mai mult decât acceptabilă, pentru un preț de achiziție rezonabil.

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta hibrid Romet Aspre 2018 poate fi consultat aici.

Lasa un comentariu: