Devron a fost lansat ca o linie de sine stătătoare a producătorului de biciclete DHS, ce are sediul la Deva, dar care a luat naștere în anul 1999, la Petroșani, mulțumită unor investiții destul de importante venite dinspre China. Ei au avut ca regulă principală după care s-au bazat, încă de la început, să scoată pe piață biciclete care să fie imbatabile în ceea ce privește raportul preț/calitate. Datorită succesului de care s-au bucurat modelele lor, cu timpul și-au extins linia de producție și chiar au construit o nouă fabrică în orașul reședință a județului Hunedoara.
Devron este un brand ce aparține celor de la DHS, care a fost lansat inițial pentru bicicletele lor MTB, care făceau parte din gama superioară de modele. Acesta a luat naștere pe la finele anului 2012, după ce s-a lucrat intens pentru a produce cele mai bune variante de mountain bike-uri existente pe piață, la prețuri mai mult decât atractive. Cu timpul, văzând că lucrurile mergeau în direcția cea bună, și-au extins gama de produse, iar astăzi toate bicicletele de top produse de DHS, indiferent de tipologia lor, poartă logo-ul Devron.
Modelul prezentat aici, Urbio T1.8 este o bicicletă hibrid ce vine cu un preț de achiziție mai mult decât acceptabil, costând sub 300 Euro, care pentru acești bani este dotat chiar ok. Cu o furcă RST și componente Shimano Tourney, cu siguranță te-am făcut curios pentru a citi în continuare, astfel încât să vezi în întregime echiparea acestei biciclete Devron.
Cadrul este fabricat din aluminiu 6061, lucru care chiar ne bucură, mulți dintre contracandidații din acest segment de piață venind cu variante din oțel, care sunt mult mai grele în comparație cu Urbio. Acest material, cu ajutorul unor aliaje precum siliciu și magneziu reușește să ofere o rezistență și o durabilitate bună, la mase ceva mai mici față de alte materiale, cum ar fi aluminiul simplu sau oțelul.
Din punct de vedere estetic, bicicleta se prezintă decent. Vine cu puncte de sudură destul de bine realizate și finisate, care cu toate că se văd, nu sunt foarte butucănoase. Culoarea de bază este un negru mat, ce se combină bine cu verdele aprins de pe down-tube și cu inserțiile de alb de pe tija de șa și de pe top-tube.
Cablurile nu sunt introduse prin tuburi, dar hai să fim serioși, nici nu ne așteptam la lucrul acesta. Însă ele vin destul de atent prinse pe sub down-tube și top-tube, oferindu-i bicicletei un aspect destul de curat. Ca un plus putem spune că aceste cabluri vin cu o culoare verde deschis, care se potrivește cu verdele de pe cadru.
Cadrul mai vine și cu două prinderi pentru bidon, lucru îmbucurător și ideal pentru turele care se întind pe intervale de timp ceva mai mari.
Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete hibrid unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.
Furca RST NEON-T 700C este una care funcționează acceptabil. Aceasta vine fabricată de un producător de renume în industria velo, este pe arc, are o cursă de 60 mm și blocare hidraulică, cu control de pe ghidon. Din punct de vedere al performanței, bate orice altceva ai putea întâlni în același segment de preț din care Devron face parte.
Transmisia 3 x 7 este compusă dintr-un angrenaj producție proprie, cu foi de 48, 38, respectiv 28 dinți și brațe pedalier de 175 mm, plus o casetă Shimano Tourney MF-TZ31 cu pinioane ce au între 14 și 34 dinți. Vitezele sunt controlate prin intermediul deraioarelor Shimano Tourney FD-TX51 pe față și RD-TX55 pe spate, dar și prin manetele shifter Shimano Altus ST-EF41 EZ-Fire Plus.
Așadar, transmisia este un entry-level veritabil. Shimano Tourney face parte din gama de produse entry-level dedicate amatorilor. Este drept că aceste componente vin cu calitatea specifică japonezilor, dar la cele mai mici prețuri existente și cu cel mai mic raport calitate/ performanță.
Piesele sunt în general fabricate din oțel, așa cum este și cazul de față și sunt în general folosite de cicliști amatori, care își scot doar o dată la ceva timp bicicleta din casă, să se mai plimbe puțin.
Aici nu putem spune că depășește celelalte biciclete din segmentul ei de preț, mare parte a lor venind cu astfel de sisteme de transmisie.
Frânele sunt chiar inferioare transmisiei, putând fi catalogate ca sub-mediocre. Astfel, V-brake-urile din dotare, cu toate că unele care își fac treaba, sunt producție proprie, nepurtând sigla vreunui fabricant cât de cât recunoscut în lumea velo.
Măcar o parte bună este aceea că brațele frânelor sunt fabricate din aluminiu, iar manetele ce le controlează sunt Shimano Altus ST-EF41.
Roțile sunt alcătuite din jante no-name de 28 inci, ce vin echipate cu o pereche de anvelope și ele sub-mediocre Rubena 622 x 35 V84, ce au un profil adaptat tuturor tipurilor de teren.
La capitolul extra sunt câteva lucruri care trebuie amintite. Așadar, avem atât peste roata din față, cât și peste cea din spate câte o aripă de protecție împotriva noroiului. Totodată, angrenajul vine cu protecție de lanț integrată, pentru a nu-ți murdări pantalonii dacă dorești să folosești bicicleta pentru naveta zilnică.
Din dotare, vei mai avea un portbagaj pe spate, un stop și catadioptrii, dar și o șa cu arcuri montate dedesubt, specifică bicicletelor de oraș și cu ajutorul căreia plimbările vor fi mai relaxante.
Greutatea este destul de mare, chiar și pentru segmentul de preț din care face parte, la cele 14.6 kg cântărite fără pedale.
Modelul Urbio T1.8 2018 de la Devron este o bicicletă acceptabilă. Ea vine cu un cadru din aluminiu și o furcă mediocră, de la un producător destul de renumit în domeniu, plus o transmisie entry-level și un sistem de frânare ceva cam slab, dar care își va face treaba.
La capitolul extra putem afirma că stă destul de bine, însă cele aproape 15 kg te vor obosi de fiecare dată când te hotărăști să o cobori din apartament pentru a ieși la plimbare. Chiar să așa, pentru prețul de achiziție de sub 300 Euro la care se găsește, putem afirma că ai în față o bicicletă trek acceptabilă.