Despre cei de la Romet am mai scris în numeroasele recenzii de pe site ale unora dintre cele mai bune biciclete produse de ei, așa că nu vom mai intra în detalii în ceea ce privește istoricul firmei. Mai important de precizat pentru voi este că bicicletele Romet sunt cunoscute și apreciate drept îmbinarea perfectă între prețul scăzut și dotările de bună calitate.
Evident șansele de a cumpăra un model foarte performant cu extrem de puțini bani sunt destul de scăzute deoarece și ei, ca majoritatea producătorilor, au în ofertă biciclete pentru aproape toate buzunarele, fiind de la sine înțeles că prețul plătit pentru un anumit model va crește direct proporțional cu dotările lui.
Revenind la modelul de față, Romet Wigry 8, acesta a mai fost trecut în revistă la noi pe site, după cum probabil știi deja, însă acum este vorba de modelul de bicicletă apărut în 2018. Față de modelul din 2017, acesta nu vine cu cine știe ce îmbunătățiri pe partea tehnică, ci mai degrabă la capitolul design, însă și acestea nesemnificative.
Aceasta pare ușor mai compactă și cu aspect general mai îngrijit, are un nou tip de șa, potrivit pentru ambele sexe și cântărește cu 100 de grame mai mult 🙂 Sigur că nu este o greutate semnificativă, însă era de așteptat ca nou model să fie mai ușor decât precedentul, având în vedere că tendinaț pe piață se îndreaptă clar către bicicletele pliabile cu greutate cât mai mică, ușor de pliat și transportat atunci când mergi cu mijloacele de transport în comun, de exemplu.
În fine, lăsând la o parte pretențiile, având în vedere prețul de achizție destul de scăzut în comparație cu alte pliabile de pe piață, Wigry 8 este clar o afacere bună, potrivită pentru cei care vor o bicicletă bună, trainică, cu ajutorul căria să meargă zilnic la serviciu ori în oraș cu treburi, fără a fi nevoiți să își vândă mașina ori să facă un credit la bancă pentru a și-o putea permite. Așadar, cum ziceam și la început, dacă vrei o bicicletă pliabilă decentă ca echipare, la un preț și mai decent, însă fără a avea foarte mari pretenții la capitolul design, atunci Romet Wighry 8 este alegerea potrivită.
Dar hai să vedem cu ce dotări tehnice iese în evidență bicicleta, deși am stabilit că nu sunt mari schimbări față de modelul din 2017.
Cadrul are o geometrie specifică majorității bicicletelor pliabile, în special a celor de oraș, de navetă. Acesta este format dintr-un tub principal, ceva mai lat și conic, fabricat din aluminiu 6061, materialul cu care cu siguranță te-ai familiarizat deja pentru că este folosit de majoritatea producătorilor, fiind realizat cu costuri destul de mici, însă foarte ușor și rezistent, atribute obligatorii pentru orice tip de bicicletă.
Din punct de vedere estetic, varianta, din 2018 a lui Wigry 8 se prezintă destul de bine. Nu vorbim de o bicicletă frumoasă, care să îți ia ochii, însă, per ansamblu, designul este unul decent.
Culorile alese, gri închis, cu alb și gri deschis nu sunt cea mai fericită alegere, însă te fac să uiți un pic de negrul intens cu inserții colorate din sezonul trecut și te duc cu gândul mai degrabă la vară și la vacanță.
Punctele de sudură sunt realizate bine și finisate cu grijă, astfel încât sunt destul de greu de observat. Cablurile sunt trase cu grijă pe lângă tub, lasând impresia unei biciclete îngrijite, cu aspect curat și elegant.
Furca este fixă și vine fabricată din oțel, ceea ce contribuie la greutatea finală destul de ridicată a bicicletei.
Nici mecanismul de pliere nu a suferit modificări, acesta fiind la fel de simplu ca al modelului anterior. Acesta vine cu o balama solidă aproape de jumătatea cadrului, cu ajutorul căreia, atunci când este tras cuiul de siguranță, partea din față a bicicletei se rabatează spre cea din spate, până când roțile ajung să fie una lângă alta.
Plierea și desfacerea bicicletei sunt operațiuni care se realizază rapid, fără bătăi de cap și fără a avea nevoie de scule suplimentare. Astfel, dacă faci naveta la serviciu și ești nevoit să urci cu bicicleta în metrou, o poți plia rapid, până la sosirea acestuia în stație.
După cum te așteptai probabil, nici sistemul de transmisie nu vine cu nimic nou, însă nici nu era nevoie. Pentru destinația ei, bicicleta se prezintă destul de bine din punct de vedere tehnic.
Wigry 8 vine cu opt viteze, care sunt mai mult decât suficiente pentru orice tip de înclinație peste care vei da în plimbările tale pe șosele asfaltate.
Transmisia 1 x 8 este formată dintr-un angrenaj cu o singură foaie, cu 38 dinți, Prowheel A-38 și cu brațe pedalier de 170 mm, plus un o casetă cu un pinion de la Shimano. Vitezele sunt gestionate cu ajutorul butucului Shimano Nexus 8, capsulat. Acest sistem, cu toate că este mai greu decât o casetă clasică cu pinioane (cântăreste 1.55 kg fără frână și 1.75 kg pentru cel cu sistem de frânare stil torpedo), este unul foarte performant. Un mare avantaj al său este acela că fiind închis, nu există riscul intrării prafului sau a mizeriei, care l-ar putea deteriora.
Vitezele sunt foarte bine distanțate, iar angrenajul are suficient de mulți dinți, astfel că rapoartele dezvoltate sunt unele bune. Vei putea fără probleme să pedalezi în cele mai mici viteze pentru a urca orice pantă care îți iese în cale, și, în același timp, când vei dori ceva mai multă acțiune, vei putea folosi vitezele mai rapide pentru a te lua la întrecere cu prietenii, pe care de altfel este foarte probabil să îi depășești.
Un alt avantaj al sistemului Nexus 8 este acela că poți sări mai multe viteze deodată și, partea cea mai interesantă, e aceea că o poți face inclusiv atunci când stai pe loc. Un mare plus atunci când te prinde un semafor în treapta greșită. Pur și simplu cât stai la roșu, alegi viteza de care ai nevoie pentru plecare, iar când se schimbă culoarea, ai pornit, fără niciun fel de problemă. Ok, nu poți alege treapta maximă sau minimă, dar oricum, Nexus are un mare avantaj la acest capitol.
Cel de-al doilea butuc, cel de pe față, este Shimano Dynamo 3000 3N și vine cu dinam integrat, așa cum îi spune și denumirea.
Sistemul de frânare, același ca și la modelul anterior, vine pe față cu un V-brake clasic, Promax TX-123D, din aluminiu, cu brațe de 110 mm, care este performant și care oferă o calitate excelentă de frânare. Desigur, ca orice V-brake, va avea probleme în situația în care decizi să ieși la plimbare în condiții cu umiditate crescută, cum ar fi după sau în timpul ploii sau atunci când se îndoaie janta. Dar, în rest, funcționează foarte bine.
Pe spate, butucul schimbător de viteze Shimano Nexus 8, este folosit și pe post de frână în butuc sau frână torpedo. Așadar, frânarea pe spate se face la fel cum se făcea pe vremea când eram noi copii și pedalam spre înapoi, pentru a ne încetini bicicleta. Acest stil de frânare este eficient în oraș, oferă o încetinire bună, însă numai la viteze mici și medii, scăzând considerabil calitatea frânării atunci când te deplasezi cu viteze mari. Partea bună este că V-brake-ul poate fi folosit în paralel cu cea torpedo.
Roțile de 20 inch sunt compuse din jante de aluminiu, producție proprie, care vin echipate cu anvelope Michelin City Black, de 1.75 inch.
Acestea sunt unele bune și au un profil specific pentru suprafețe cu asfalt, fiind probabil una dintre cele mai surprinzătoare dotări ale lui Wigry 8. Ținând cont de echiparea cu care vine, te-ai fi așteptat să aibă cauciucuri de slabă calitate, lucru care nu se întâmplă și care ne bucură.
Șaua este una de calitate, marca DDK, model Active. Este suficient de lată și comodă, ideală atât pentru femei cât și pentru bărbați.
Din fabrică, bicicleta dispune de far pe față și stop pe spate, Basta Echo, respectiv Basta Slim.
Pe lângă acestea, vine echipat cu protecții. Aici intră apărătoare de lanț pentru a putea merge liniștit spre muncă inclusiv imediat după ce ai făcut mentenanța și ai gresat zalele, fără să îți murdărești pantalonii. În același sens, sunt montate și aripi de protecție deasupra roților, pentru a ieși la pedalat chiar și după ploaie, fără să te stropești.
Totodată, are și portbagaj pe spate, foarte util dacă utilizezi bicicleta pentru a face cumpărături.
Așa cum spuneam și la început, punctul slab al lui Wigry 8 este greutatea un pic prea mare pentru o pliabilă, iar 2018 nu a venit cu îmbunătățiri la acest aspect. Cu cele 14.6 kg ale sale, poate pune probleme la transport și manevrare, mai ales în cazul persoanelor fără prea multă condiție fizică.
Deși nu a evoluat foarte mult față de modelul din 2017, Wigry 8 rămâne o bicicletă bună, ideală pentru cei care nu vor ceva ieșit din comun la capitolul echipare sau aspect, ci doar o bicicletă suficient de bună pentru a-i duce acolo unde au nevoie.
În plus, prețul de achiziție este unul mai mult decât decent pentru o pliabilă, situându-se în jurul sumei de 400 de euro. Așadar, Wigry 8 este o bicicletă decentă și ieftină, pentru nepretențioși, însă cu un raport calitate/preț destul de greu de egalat.
Rating
Preț
Cel mai bun preț pentru bicicleta pliabilă Romet Wigry 8 (2018) poate fi consultat aici.
Disponibilitate după preț, crescător | |
---|---|
biciclop.eu | |
sportaddict.ro |