Pentru a nu fi criticați de faptul că review-urile noastre sunt îndreptate doar către modele regăsite în segmentul de piață mediu – mediu-scump, am ales să facem o descriere mai amănunțită a unui model de bicicletă de șosea ce se regăsește în zona low-end a gamei de preț.
Astfel, a fost ales Sprint Monza Race. Sprint face parte din brandul firmei-mamă Maxcom Ltd. Este o firmă bulgărească ce a început fabricarea primelor modele de biciclete în anul 1996, fix cu modelele de bicicletă Sprint. De atunci, divizia aceasta s-a axat pe modele de calitate, pentru segmentul de piață de buget, pe care te poți baza și flexibile, ajungând astăzi unul dintre cei mai mari producători de biciclete din Europa de Est.
Ei bine, cu modelul Monza Race, cei de la Sprint au reușit cum-necum să vină cu dotări decente, pe biciclete entry-level, la prețuri OK pentru orice buzunar. Acestea sunt dedicate în special începătorilor, care nu sunt chiar siguri dacă vor aprecia poziția de pedalare mai sportivă oferită în general de biciclete de șosea. Așa că prețul de sub 550 Euro este mai mult decât atrăgător pentru ei.
Așadar, dacă ești în căutarea unei biciclete relativ ușoare, cu care să ieși la plimbare de câteva ori pe săptămână și nu vrei să dai o groază de bani pentru a-ți atinge acest obiectiv, Monza Race este alegerea ideală pentru tine.
De ce spunem acest lucru? Citește în continuare pentru a afla.
Bicicleta vine cu un cadru din aluminiu hidroformat, cu o geometrie care sugerează o afinitate spre agilitate, acesta răspunzând bine și rapid oricărei comenzi de schimbare a direcției de mers. Hidroformarea se referă la modelarea materialului cu ajutorul unei matrițe și a unui fluid la presiune ridicată. Practic, aluminiul este introdus în matriță, iar cu ajutorul unui jet foarte puternic de apă, capătă forma dorită, întărindu-se în același timp.
Din punct de vedere vizual, bicicleta Monza Race este destul de echilibrată. Culorile sunt OK, se potrivesc destul de bine, dau un aspect ordonat, cu toate că vopseaua aplicată nu poate fi considerată una de o calitate superioară. În ceea ce privește punctele de sudură, la acestea se mai putea lucra, chiar dacă nu sunt foarte grosolane. Cablurile, așa cum te-ai aștepta la o bicicletă din acest segment de preț, nu sunt trase prin cadru. Ele sunt, în schimb rulate destul de atent pe lângă top tube și down tube, oferind bicicletei un aspect general destul de îngrijit. Vine cu două prinderi pentru bidon.
Furca de 360 mm este fabricată în totalitate din aluminiu și ținând cont că vorbim despre segmentul entry-level, este de înțeles de ce s-a optat pentru una mai ieftină, fabricată exclusiv din acest material.
Transmisia este una 3 x 8, full Shimano Claris. Este alcătuită din angrenaj cu trei foi de 50, 39 și 30 dinți, iar caseta are opt pinioane, cu discuri între 12 și 23 dinți. Deraioarele, la rândul lor poartă aceeași emblemă ca piesele prezentate anterior, la fel ca și manetele shifter.
Din păcate, despre acest sistem, nu se pot spune prea multe. Doar faptul că face parte din gama de produse a celor de la Shimano este ceva mai încurajator, pentru că aceștia oferă fiabilitate și garanție a calității. Însă întreg grupul este un entry-level prin definiție,care își va face treaba, însă nu va da pe spate absolut deloc și nu va oferi performanțe remarcabile.
Frânele sunt unele tot din segmentul Shimano Claris cu doi pivoți, controlate de manete din aceeași serie. La fel cum a fost specificat și în cazul transmisiei și acestea fac parte din gama cea mai slabă, dedicată amatorilor, dar sunt unele decente, care reușesc să încetinească destul de bine bicicleta. Această alegere este cu siguranță mai bună decât să se fi mers pe mână unei frâne, în teorie mai performante, dar care să fi provenit de la un producător no-name.
Dacă până aici, lucrurile au stat destul de OK, trecem și la capitolul „Așa nu”, și anume roțile. Și nu neapărat roțile cu totul, care sunt alcătuite din jante duble de 28 inci, destul de rezistente, Mach1 CFX, plus butucii, care atât cel pe spate, cât și cel pe față sunt tot Shimano Claris, precum transmisia și frânele și includ garnituri care vor împiedica pătrunderea impurităților în mecanism. Problema este reprezentata de anvelopele Kenda Taiwan Racing.
Acestea sunt unele ieftine, de foarte slabă calitate, făcute pe vapor cum ar zice unii. Cred ca este inutil să mai dezbat importanța unei anvelope de calitate, în special pentru siguranța ciclistului.
Pipa, ghidonul comod și tija de șa sunt Zoom, o firmă destul de cunoscută, așa cum te-ai fi așteptat, iar șaua este DDK Active, una destul de confortabilă.
Greutatea totală a bicicletei este de 10 kg, fiind destul de mare, însă cât de cât acceptabilă, ținând cont că inclusiv noi am scris review-uri despre biciclete mult mai scumpe cu greutate egală cu aceasta.
Una peste alta, bicicleta este dotată decent pentru banii pe care îi vei da pe ea, fiind full Shimano Claris. O gama low-end a japonezilor, e drept, dar totuși o Shimano, a căror seriozitate nu mai trebuie lăudată. Transmisia funcționează, schimbarea vitezelor este una acceptabilă, iar frânarea este cel puțin decentă. Singurele probleme vor apărea atunci când vei uita că ai luat bicicleta ca pe un entry-level și vei vrea prea mult de la ea, față de ce îți poate oferi.
Cu un set nou de cauciucuri, Sprint Monza Race ar fi, în momentul de față, una dintre cele mai bune biciclete existente pe piață pentru cei care nu doresc să cheltuiască foarte mulți bani pentru un model velo recreativ.
Note Acordate | |
---|---|
Pe urcări | |
Pe coborâri | |
Manevrabilitate |