Iată că printre review-uri s-a înscris și a doua variantă de bicicletă Merida. Este vorba despre un model de bicicletă de șosea, dedicată în special persoanelor care sunt deranjate de confortul oferit de modelele tradiționale de cursiere.
Modelul de top al seriei Ride a fost testat inclusiv de echipa profesionistă de ciclism Lampre-Merida pe traseul care mai este numit și Landul Nordului – șoseaua Paris-Roubaix. Este un traseu dificil, deoarece preț de mai bine de 250 km nu există alt tip de pavaj în afară de piatra cubică. Ai putea considera testul un real succes, pentru că de atunci această echipă folosește tot modelul profesionist de Ride pentru porțiunea respectivă de drum.
Cei de la Merida consideră că modelele Ride 300 reprezintă cele mai comode biciclete de șosea, care sunt și performante pe deasupra. Astfel, cadrul este special gândit pentru a prelua mai bine șocurile și pentru a trece de mici obstacole pe care le poți întâlni pe drum (cum ar fi piatra cubică). Totodată, șaua este și ea la rândul ei una cât se poate de confortabilă, adaptată unui stil de pedalare mai puțin agresiv.
În continuare vor fi prezentate caracteristicile tehnice, în detaliu.
Cadrul este un Ride Lite, patentat de către taiwanezi. Acesta este fabricat dintr-un aluminiu 6061, material ce reprezintă un aliaj de aluminiu, magneziu și siliciu care cu toate că este obținut la un cost destul de mic, are o rezistență la stres foarte bună. Totodată, el este mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme și vine la o greutate specifică destul de mică, mult scăzută oțelului.
Tehnica folosită în fabricarea cadrului este tehnoformarea, care se referă la folosirea tehnologiei avansate, computerizate, pentru a obține un material sau o construcție ceva mai rezistentă decât prin metodele clasice.
Greutatea cadrului este una de așteptat pentru segmentul de piață căreia îi este adresată cursiera, la cele 1.8 kg.
Din punct de vedere vizual, primul lucru pe care îl observi atunci când te uiți la cadru, este aspectul foarte plăcut. Prezintă un top tube elegant, ușor curbat spre partea anterioară și un head-tube conic. Punctele de sudură sunt foarte bine executate și finisate, fiind la nivelul unor biciclete high-end, de altfel nici nu te așteptai la altceva din partea inginerilor taiwanezi. Culorile cu care vine vopsită Merida 300 sunt foarte frumoase și puternice, fie un roșu intens, un verde, ori negru cu inserții de roșu.
Cablurile sunt toate trase prin cadru, excepție făcând cel care duce către frâna față, dar care și acesta vine destul de drept și elegant, nefăcând acea curbă pe care adesea o vedem în cazul anumitor producători de biciclete. Cablurile trase prin cadru oferă și un al doilea avantaj, în afară de faptul că fac bicicleta de șosea mult mai prezentabilă și elegantă, se va evita corodarea acestora de-a lungul timpului sau deteriorarea lor în urma vreunui impact.
Furca, una fixă marcă proprie, este fabricată integral din fibră de carbon fapt îmbucurător, deoarece va scădea sesizabil greutatea în comparație cu una din aluminiu. Aceasta are o greutate de aproximativ 600 g.
Transmisia, una 2 x 10 vine cu performanțe acceptabile, la prețuri de achiziție destul de mici. Astfel, sistemul este alcătuit din angrenaj Shimano Tiagra, cu foi de 50 și 34 dinți și casetă de pinioane marca Shimano CS-4600-10, tot o Tiagra. Ținând cont că pinioanele sunt 11 - 30, combinând foaia mică de 34 dinți cu pinionul de 30, este destul de clar că bicicleta a fost gândită special pentru a fi folosită și ca una cu care să poți traversa pantele asfaltate ale celor mai abrupți muților, transmisia dezvoltând rapoarte suficiente pentru a face față cu brio urcărilor.
Deraioarele, atât pe față, cât și pe spate sunt Shimano Tiagra, iar maneta schimbător poartă același nume. Acestea fac parte din gama de produse mid-level și reprezintă o combinație foarte bună și exactă, care își face treaba bine. Practic, întreg sistemul de transmisie este full Tiagra, rezultând o funcționalitate bună a acestuia.
Frânele atât pe față, cât și pe spate sunt reprezentate de V-brake-urile Merida Road Comp. Acestea sunt unele fabricate de către cei de la Tektro, special pentru producătorul taiwanez de biciclete. Cu toate că probabil ar fi fost mai bine și mai indicat să vedem tot un Shimano Tiagra și pentru sistemul de frânare, și acestea de față funcționează foarte bine.
Sunt unele performante și pe care te poți baza, mai puțin în momentele când ai de gând să ieși la pedalat pe condiții de ploaie. Atunci, puterea de frânare scade simțitor și rămâi doar cu o frână mediocră, în cel mai bun caz.
Roțile sunt alcătuite din jante de 28 de inci, Merida Comp 20 Pair, unele care, ca și în cazul celeilalte biciclete Merida prezentată anterior, nu dau pe spate. Așa cum le spune și denumirea, au o adâncime de 20 mm și vin echipate cu anvelope Maxxis Detonator 25, niște cauciucuri destul de rezistente în timp.
Ghidonul este foarte comod, tija de șa de 27.2 mm la fel, este gândită special pentru confort și împreună cu șaua și pipa sunt toate patru produse de Merida.
Greutatea totală a bicicletei este una, să zicem nu mică, de 9.6 kg.
Merida Ride 300 vine echipată undeva la media dată de segmentul mid-level de preț din care face parte. Cadrul este unul bun, rezistent și care arată și foarte bine, cu finisaje de calitate, cum ar fi sudurile și cablurile trase prin tuburi. Totodată, culoarea acestuia este una puternică și nici greutatea sa nu este deloc mare. Furca este una performantă, ușoară, fabricată din fibră de carbon.
În ceea ce privește dotările, acestea sunt unele bune, în ton cu celelalte firme competitoare: sistemul de transmisie este full Shimano Tiagra, o definiție a mid-level-ului, frânele V-barke-uri sunt marcă proprie, dar produse de Tektro, o firmă cu renume și istorie în spate, ce oferă performanțe chiar bune, atâta timp cât condițiile atmosferice sunt unele prielnice.
Această bicicletă este recomandată în special persoanelor ceva mai noi în domeniul cursierelor, care doresc să străbată distanțe lungi în șaua unei biciclete de șosea, dar care nu sunt atât de mari fani ai poziției de pedalare foarte aplecată spre înainte.
Note Acordate | |
---|---|
Pe urcări | |
Pe coborâri | |
Manevrabilitate |