Autorul articolului nu poate decât să recunoască faptul că este un fan a tot ceea ce se întâmplă cu fabrica ce s-a înființat în anul 1972 la Zărnești și care mai apoi a fost reinventată în anul 2012.
Așadar, istoria cu biciclete Pegas începe acum mai bine de 45 de ani, într-o fabrică ce în primă fază nu producea decât armament. În urma unui concurs între uzine, au apărut primele modele de biciclete Pegas. Ele semănau cu motocicletele chopper ale atât de celebrului brand Harley Davidson.
Pentru foarte mulți tineri, care de acum sunt adulți responsabili, copilăria a fost marcată de șaua lungă stil banană și de coarnele mari ale modelelor fabricate în anii 70 - 80 și pe care au învățat, alături de ceilalți copii din cartier, cum să pedaleze.
Pegas Suprem poate fi considerat o bicicletă destul de diferită, deoarece la noi în țară, modelele cu roți groase destul de rar întâlnite. Cu toate acestea, românii au ieșit cu o variantă mai mult decât încântătoare la un preț super atractiv, dar haide să vedem în continuare și echiparea completă cu care Suprem se laudă.
Suprem vine cu un cadru cu o geometrie Mountain Bike Fat, având niște linii întâlnite doar pe modelele de biciclete cu roți groase Pegas. Acesta este fabricat din aluminiu 6061, care reprezintă un aliaj de aluminiu, magneziu și siliciu ce, cu toate că are un cost destul de mic de producție, motiv pentru care este și atât de des utilizat pentru cadrele de bicicletă, are o rezistență la stres foarte bună. Materialul este mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme și prezintă o greutate specifică destul de mică, mult scăzută oțelului.
Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă excelent. Vine în niște culori puternice, care cu siguranță vor atrage toate privirile atunci când te decizi să ieși la pedalat prin parcuri. Denumirile nuanțelor sunt unele tipice pentru producătorii români, ca Verde Smarald, Alb Perlat sau Negru Stelar. Punctele de sudură sunt bine realizate și destul de atent finisate și mascate. Totodată și cablurile care duc spre partea din spate a bicicletei, care cu toate că nu sunt trase prin cadru, sunt foarte atent prinse pe sub top tube, astfel încât aspectul general al acestei biciclete cu roți groase este unul îngrijit.
Cu toate că tradițional furcile de pe bicicletele fat sunt unele fără suspensie, din cauză că ele au fost inventate pentru a putea fi folosite pe suprafețe cu teren afânat, cum ar fi zonele înzăpezite sau înnisipate, prezența pe Suprem a unei furci cu amortizor nu poate decât să ne bucure, pentru că să fim serioși, nu foarte mulți îți permit să aibă două MTB-uri – unul pentru turele de vară și altul pentru cele de iarnă. De altfel, cum spre exemplu, iarna aceasta (2017 - 2018) în capitală nu a nins aproape deloc, ar fi și păcat să deții un model de bicicletă special adaptat zăpezii, dar pe care să nu ai când să îl folosești.
Furca este un no name, fabricat special pentru cei de la Pegas, cu o cursă de 100 mm și blocaj mecanic. Cu toate acestea, ea își face treaba foarte bine iar bicicleta depășește fără probleme suprafețe denivelate sau cu bolovani, cu toate că nu se poate spune că impresionează din vreun punct de vedere.
Transmisia este una modernă, 1 × 10, formată dintr-un angrenaj Lasco FM2530X-GOX, cu foaie de aluminiu cu 30 dinți, special adaptată pentru 10 viteze, plus o casetă Microshift CS-H100 cu 10 pinioane, ce au între 11 și 36 dinți. Schimbătorul spate este un Microshift RD-M61L, iar manetele Microshift SL-M760-10 Rapidfire.
Cu toate că destul de multe persoane atunci când văd cele doar 10 viteze își imaginează că transmisia nu va reuși să dezvolte rapoarte suficient de bune și că vor întâmpina probleme ocazionale, în special la zonele cu urcări, lucrul acesta nu se aplică și în cazul lui Suprem. Pinionului cel mai mare, care are 36 dinți, combinat cu foaia de 30 dinți, vor asigura suficientă putere pentru ca un ciclist să poată escalada fără prea mari griji pante destul de abrupte.
Frânele sunt unele de calitate, purtând sigla Tektro, modelul Aries. Astfel, atât pe față cât și pe spate Pegasul vine cu câte o frână mecanică pe discuri de 180 mm, care își fac treaba foarte bine.
Deși da, un astfel de sistem este inferior unuia hidraulic, este de preferat să ai o variantă mecanică, de la un producător cunoscut și cu istorie în spate, cum este Tektro, decât un hidraulic no name, care poate ar fi costat la fel, dar nu ar fi fost cu siguranță la fel de performant.
Roțile sunt alcătuite dintr-o pereche de jante de 26 inci, marcă proprie, din aluminiu special adaptate pentru frânele pe disc. Acestea sunt echipate cu anvelope CST C1752 de 4 inci.
Greutatea totală a acestei biciclete cu roți groase este de 17.2 kg, putând fi considerată destul de grea pentru segmentul de piață căreia i se adresează Pegasul, dar acceptabilă ținând cont că vorbim despre un fat bike.
Suprem este o bicicletă cu roți groase excelentă, produsă de românii de la Pegas. Ea vine cu un design foarte plăcut, cu niște culori ce ies în evidență și finisări peste medie. Nici la capitolul echipare nu stă rău deloc: transmisia este una modernă, care face față tuturor tipurilor de teren cu care te poți confrunta atunci când ieși la niște ture de off-road, sistemul de frânare mecanic pe disc este de la o firmă foarte cunoscută în domeniu și funcționează bine iar roțile și anvelopele sunt de bună calitate.
Cu toate că greutatea este puțin cam mare, pentru un fat bike cu un preț de achiziție de sub 800 Euro, se poate spune că este acceptabilă.
Note Acordate | |
---|---|
La deal | |
La vale | |
Manevrabilitate |
Rating
Preț
Cel mai bun preț pentru bicicleta de munte Pegas Suprem poate fi consultat aici.
Disponibilitate după preț, crescător | |
---|---|
biciclop.eu | |
emag.ro |