Silverback reprezintă una dintre cele mai moderne și inovative firme ale căror biciclete pot fi găsite pe rafturile unui magazin biciclete. În anul 2004, antreprenorul și vizionarul Deon Retief, după cum se autodescrie, lansa acest brand în orașul său natal Cape Town din Africa de Sud, după ce preț de mulți ani de zile studiase peste 300 de companii producătoare de biciclete.
Ulterior înființării, a luat contact cu peste 400 de dealeri, din 45 de țări, pentru a găsi dealeri care să îi vândă bicicletele. Multora dintre ei le-au plăcut produsele, datorită faptului că veneau cu dotări bune, la prețuri competitive, plus că aveau și un aspect foarte interesant.
Datorită creșterii cererii pe piața din Europa, în 2008 cei de la Silverback s-au gândit să își înființeze și pe Bătrânul Continent o linie de producție și design, iar alegerea locației a fost una simplă – Germania. De atunci, firma a înregistrat o creștere continuă, multe dintre modelele ce poartă acest brand vând un raport calitate/preț de neegalat.
Spectra Sport poate fi privită ca o bicicletă de munte cu dotări medii, care se pretează excelent pentru cei pasionați de natură, ce doresc ca în timpul liber să se bucure de câteva ture relaxante pe suprafețe off-road. Cu toate că echiparea nu permite folosirea MTB-ului pe trasee foarte dificile și tehnice, nimic nu te va împiedica să te distrezi pe cărările de munte pe această bicicletă emag ce vine cu un preț de achiziție de sub 600 Euro. În continuare vor fi prezentate detaliile tehnice modelului.
Cadrul este unul bun, fabricat din aluminiu 6061. Acest material reprezintă un aliaj de aluminiu, magneziu și siliciu care, cu toate că este un obținut la un cost de producție destul de mic, motiv pentru care este și atât de des utilizat pentru cadrele de bicicletă, are o rezistență la stres foarte bună. Pe lângă alte materiale mai are avantajul de a fi ceva mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme, iar greutate specifică este destul de mică, scăzută în comparație cu oțelul.
Din punct de vedere estetic, cadrul este foarte bine și atent lucrat. Culorile dominante sunt negru, cu inserții de gri sau verde, ori albastru, combinat cu roșu, sunt date de o vopsea de calitate. Aceasta, împreună cu punctele de sudură foarte atent executate și finisate, plus cablurile ce duc în partea din spate, care sunt trase cu grijă pe sub top tube, oferă bicicletei un aspect general foarte îngrijit.
Totodată, pe cadru pot fi observate cele două prinderi de bidon, clasice pentru mountain-bike-uri.
Furca este și ea, la rândul ei, una bună, modelul Suntour XCT HLO, cu o cursă de 100 mm și blocare hidraulică, cu buton montat pe ghidon. Aceasta are sistemul de amortizare pe cartuș de aer, fapt care este destul de îmbucurător, ținând cont că la acest segment de preț întâlnești în general suspensii mult mai grele, pe arc, care desigur vin cu performanță mai slabă față de acest Suntour.
Ea își va face treaba foarte bine, oferind ciclistului un confort sporit datorită capacității ridicate de preluare a șocurilor rezultate în urma traversării suprafețelor denivelate, specifice turelor de off-road.
Transmisia bicicletei 3 x 8 este una de generaţie ceva mai veche, care nu impresionează cu nimic, entry-level prin definiție, dar care își face treaba. Astfel, ea este formată dintr-un angrenaj pedalier Shimano FC-M361, ce face parte din gama de produse Acera, cu trei foi de 42, 32 și 24 dinți, în vreme ce caseta Shimano CS-HG200 cu opt pinioane și dințare cuprinsă între 11 și 32 face și ea parte din același segment de componente.
Schimbul de viteze se face cu ajutorul deraiorului faţă Shimano FD-M313 şi cel spate RD-M310, ambele din categoria Altus și care sunt controlate de maneta schimbător Shimano Altus SL-M310.
Acera este rezervat segmentului de preț mediu, dedicat produselor folosite în general de amatori, în vreme ce Altus vine cu o calitate mai slabă chiar, fiind un basic. Din această cauză a fost specificat faptul că transmisia este una care nu impresionează absolut deloc. Chiar dacă toate componentele ei sunt produse de Shimano, iar acest fapt le oferă o anumită calitate, sistemul este unul destul de slăbuț, clasic pentru biciclete entry-level.
Ca un plus trebuie amintit faptul că angrenajul mai este dotat și cu protecție pentru pantaloni, din plastic, în eventualitatea în care ieși cu bicicleta în oraș și nu dorești să te murdărești.
Frânele lui Spectra Sport sunt unele hidraulice, pe disc. Astfel, pe față aveam Shimano BL-M315, cu rotor de 180 mm, în vreme ce pe spate Shimano BR-M315, cu disc de 160 mm. Acest sistem face parte din segmentul Altus, și este unul pe care îl întâlnești adesea pe modelele de biciclete entry, dar pe care se dorește anumită siguranță, în ceea ce privește încetinirea lor. El funcționează bine, cu mențiunea că pe coborâri ceva mai abrupte și tehnice, discurile se vor încălzi, motiv pentru care se va face simțită prezența fading-ului.
Roțile sunt compuse din jante de 29 inci, WTB i19 din aluminiu, ce vin echipate cu anvelopele Maxxis Sphinx de 2.1 inci. Profilul acestora nu este foarte puternic, făcând bicicleta ideală pentru toate tipurile de drumuri pe care se poate să le întâlnești în turele tale off-road.
Greutatea totală a bicicletei este situată la 14.1 kg, putând fi considerată acceptabilă pentru segmentul de piață căreia i se adresează.
Una peste alta, în ceea ce privește bicicletele entry-level, Spectra Sport de la Silverback este o variantă ce merită luată în considerare. Cu un preț de achiziție mai mult decât decent, un cadru nu foarte greu și rezistent și furcă de calitate, depășește multe biciclete destinate amatorilor.
Totodată, nici echiparea nu lasă de dorit: transmisia Acera-Altus-Alivio va oferi o fiabilitate destul de bună, în vreme ce frânarea va fi una exactă și sigură datorită frânelor Shimano.
Note Acordate | |
---|---|
Urcări | |
Coborâri | |
Manevrabilitate |