Bulls este o firmă americană ce a fost înființată în anul 1995 și care avea ca scop fabricarea unor biciclete de înaltă calitate care să facă parte din toate clasele de preț: de la biciclete MTB ieftine dedicate începătorilor, până la variante extrem de scumpe din fibră de carbon, utilizate în competiții sportive.
Începând cu anul 2007, când echipa profesionistă de ciclism Bulls a fost înființată, echipa designerilor și a experților în materie de biciclete s-a tot mărit, motiv pentru care firma americană este în permanență în pas cu tot ce este nou în industria velo. În prezent are mai bine de 130 de angajați și este prezent în peste 1000 de magazine dealer din toată lumea.
Cadrul are un design sportiv și este unul de foarte bună calitate, fabricat din 7005 Superlite Aluminium. Acesta este un aliaj de aluminiu și zinc, patentat de către americani, care, după spusele companiei este superior aluminiului standard sau celui 6061, atât de des întâlnit pe cadrele de biciclete de munte de calitate. Îi oferă rigiditate și rezistență ceva mai mari, la o greutate specifică mai mică în comparație cu tipurile de material enunțate anterior.
Și din punct de vedere estetic, acesta se prezintă excelent. Este dat cu un strat de vopsea de foarte bună calitate, ce îi oferă un aspect impresionant. Culorile sunt foarte bine alese și se potrivesc de minune: negru cu inserții de galben ori de alb. Cablurile sunt toate, în afară de cel care duce către frâna față sau către butonul de blocare al furcii, trase în interiorul cadrului, oferindu-i bicicletei un aer foarte profesionist, pe lângă faptul că protejează și cablurile în sine de accidente ce pot apărea pe traseu.
Punctele de sudură sunt realizate impecabil și se vede clar că americanii au dorit ca fiecare aspect al bicicletei să fie de o calitate superioară.
Furca, este un Bulls Lytro. Aceasta reprezintă o variantă adaptată special pentru cei de la Bulls de producătorii de la Suntour. Sistemul de funcționare este unul performant, pe cartuș de aer, oferind un control foarte bun și reușind să preia mare parte a șocurilor de pe traseu. Are un sistem de pretensionare cu control de pe ghidon. Astfel, bicicleta va putea face față tuturor dificultăților întâlnite în timpul plimbării pe teren off-road, de la denivelări și bolovani, până la coborâri extrem de tehnice și dificile.
Copperhead este un hardtail, așa că pe spate vine cu un cadru rigid, ce nu prezintă amortizor.
Transmisia prezentă pe acest model de bicicletă de munte este una modernă, 2 × 11. În ultimii ani s-a renunțat la angrenajul cu trei foi, trecându-se la variante cu două discuri. Pentru a compensa, casetele vin cu o paletă mai mare de pinioane, din care ciclistul poate alege viteza corespunzătoare, în funcție de tipul de teren pe care se deplasează. Astfel, sistemul de față este format dintr-un angrenaj Shimano FC-MT700, generație Deore, cu două foi de 36 și 26 dinți, plus o casetă Shimano SLX CS-M7000, ce face parte din gama de produse XT, cu 11 pinioane ce au între 11 și 42 dinți.
Deraiorul spate Shimano Deore XT RD-M8000 GS vine cu funcția Shadow Plus. Schimbătorul față este tot un Deore, seria FD-M8020-E, care dă posibilitatea instalării unor cauciucuri mai groase pe bicicletă. Manetele schimbător sunt Shimano Deore XT SL-M8000.
Tehnologia Shadow Plus a celor de la Shimano oferă posibilitatea de a putea tensiona patina schimbătorului cu ajutorul unui comutator care se găsește montat sub capacul mecanismului, în interiorul schimbătorului. Sistemul de funcționare este prin frecare, asemenea unui ambreiaj și astfel se reduce foarte mult zgomotul pe care lanțul îl face în timpul deplasării, dar și mișcarea acestuia, scăzând totodată spre zero șansele ca acesta să cadă. În plus, controlând tensionarea patinei vei avea un control mai bun, în special pe traseele ceva mai denivelate (o tensionare mai mare face ca lanțul să fie mai greu de mișcat, astfel că acesta va bate mult mai puțin pe zonele ceva mai tehnice).
În ceea ce privește calitatea transmisiei, Deore reprezintă gama entry-level a firmei japoneze, dedicate segmentului profesionist, în vreme ce XT are chiar caracteristici superioare. Acesta este și motivul pentru care întreg sistemul este unul foarte performant, silențios, care funcționează fără reproș, rapid și exact.
Din păcate, nu atât de multe lucruri bune pot fi spuse și despre frâne. Acestea par a fi ceva mai slabe, în comparație cu componentele prezentate anterior. Magura MT4, hidraulice, pe disc, căci despre ele este vorba, funcționează foarte bine pe teren drept sau pe coborâri scurte, normale.
Cu toate că poartă sigla unei companii cu vastă istorie în fabricarea frânelor și că vin cu discuri de 180 mm atât pe spate cât și pe față, ele prezintă anumite probleme. În momentul în care dai de zone de traseu foarte tehnice, acestea nu reușesc să facă față prea bine căldurii mari rezultate în urma de frânării continue și după un anumit timp nu mai sunt la fel de precise și de exacte în a încetini bicicleta.
Roțile de 27.5 inci sunt alcătuite din jante Bulls XC-21, din aluminiu, ce vin echipate cu o pereche de anvelope Schwalbe Rocket Ron Evolution, unele de calitate și este îmbucurător să vedem asta. Multe companii preferă să echipeze cu produse de top modelele de biciclete de munte, cu excepția anvelopelor, considerând probabil că înlocuirea lor nu este o operațiune foarte scumpă și/sau greoaie. Acest lucru nu se aplică și în cazul americanilor, cauciucurile fiind cu adevărat bune.
Șaua este una care oferă ciclistului confortul maxim posibil, având în vedere faptul că MTB-ul este unul sportiv, iar dimensiunile și greutatea acesteia trebuie să fie unele reduse. O variantă mai confortabilă nu și-ar fi găsit utilitatea pe acest model de bicicletă de munte.
La acest capitol se vede clar de ce americanii de la Bulls sunt unii dintre cei mai buni producători de biciclete MTB din lume. Greutatea bicicletei Copperhead este îmbucurător de mică, la cele 11.5 kg ale sale. Acest fapt se datorează în special echipării excelente de care dispune, a cadrului, care este fabricat dintr-un material modern, ușor și care deși este performant și rezistent, are o greutate mică, dar și a furcii care nu cântărește deloc mult.
Bicicleta Bulls Copperhead este un all-rounder, care vine cu dotări peste medie: un cadru ușor, ce oferă o rezistență ridicată, o furcă performantă, pe aer, cu sistem de pretensionare controlabil de pe ghidon, o transmisie Shimano Deore/XT 2 × 11 ce funcționează foarte bine, exactă și silențioasă.
Dar capitolul la care cu adevărat impresionează este prețul de achiziție. Chiar dacă vine și cu anumite, mici minusuri, printre care sistemul de frânare, la care se puteau găsi și variante ceva mai performante, mare parte a modelelor din segmentul de preț din care face parte Copperhead vin cu dotări inferioare. Pentru sub 1000 Euro este o alegere excelentă de bicicletă MTB.
Note Acordate | |
---|---|
Urcări | |
Coborâri | |
Manevrabilitate |