Kross a fost înființată în anul 1990 de către un fost mecanic de biciclete, în Polonia, din dorința de a produce cele mai bune modele pentru publicul larg. Se poate spune că lucrul acesta i-a reușit, întrucât în ziua de astăzi conduce o fabrică ce are mai bine de 500 de angajați, iar pe porțile acesteia ies peste 250.000 de biciclete, anual. Iar loc să crească mai are, doar cerere să fie, fabrica având o capacitate de producție ce poate depăși un milion de unități pe an.
Modelul de față, Level R6 vine cu o echipare peste medie în ceea ce privește segmentul de preț din care face parte, acela dedicat bicicletelor mai ieftine de 900 Euro. Dar pentru a vedea de ce spunem asta, haide să aflăm mai multe detalii tehnice ale acestui model de bicicletă de munte.
Cadru vine cu un design ce oferă o poziție de pedalare ceva mai sportivă, tipică pentru un all-rounder performant. Aluminium Lite, căci așa se numește tehnologia folosită de polonezi în construcția lui, reprezintă o formă îmbunătățită de aluminiu 6061, care reprezintă un aliaj de magneziu și siliciu și, cu toate că este un material obținut la un cost destul de mic, motiv pentru care este și atât de des utilizat pentru cadrele de bicicletă, are o rezistență la stres foarte bună.
Spre deosebire de alte aliaje, acesta este mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme. Toate aceste avantaje vin la o greutate specifică destul de mică, mult scăzută oțelului, iar fierul nici nu mai are sens să fie luat în considerare. În același timp, sudura lui se realizează rapid, reprezentând un alt plus.
Din punct de vedere estetic, lucrurile se prezintă acceptabil. Cu toate că vine în nuanțe plăcute, de negru, gri și verde, iar punctele de sudură sunt foarte bine realizate, primește o bilă neagră la capitolul vizual din cauza cablurilor care nu sunt trase prin interiorul cadrului, amintind astfel de biciclete din gamele de mai jos, low end. Cadrul mai prezintă cele două prinderi standard de bidon.
Furca disponibilă pe Level R6 este un Rock Shox XC30, cu arcuri și o cursă de 100 mm, care are în dotare un buton montat pe ghidon ce controlează funcția de Lock-Out. Cu toate că funcționează foarte bine, aceasta, din păcate, poate fi privită ca punctul slab al bicicletei de munte, deoarece nici nu se poate compara cu suspensiile pe aer ce vor putea fi întâlnite pe unele modele de biciclete din segmentul de preț din care Kross face parte.
Level R6 este un MTB hardtail, deci care nu vine și cu amortizor pentru partea din spate a bicicletei.
Sistemul de transmisie al lui Level R6 este un 2 × 10 destul de performant, îmbunătățit în comparație cu ce ai fi găsit pe modelele de biciclete MTB acum câțiva ani. Astfel, este compus dintr-un angrenaj SR Suntour XCM-AX-D cu două foi de 38, respectiv 24 dinți, plus o casetă Shimano Deore CS-HG50 cu zece pinioane ce au între 11 și 36 dinți. Manetele și schimbătorul de foi sunt tot producție Deore, deraiorul venind cu funcția Shadow plus, iar schimbătorul de pinioane este un SLX.
Tehnologia Shadow Plus a celor de la Shimano oferă posibilitatea de a tensiona patina schimbătorului cu ajutorul unui comutator care se găsește montat în interiorul schimbătorului, sub capacul mecanismului. Acesta reduce foarte mult zgomotul pe care lanțul îl face în timpul deplasării, dar și mișcarea acestuia, scăzând spre zero șansele ca acesta să cadă.
Acest sistem funcționează impecabil. Este unul exact, silențios, sigur, de calitate superioară, dedicată în general segmentului entry level – gama Deore – și poate chiar mid level – produsele SLX – rezervat cicliștilor profesioniști, în ceea ce privește gama de componente fabricate de japonezii de la Shimano.
Modelul Level R6 vine dotat cu un set de frâne Shimano BR-M395. Acest model este unul foarte performant, hidraulic, pe disc, cu rotor de 160 mm atât pe roata din față, cât și pe cea din spate. Cu toate că dimensiunea discului este ceva cam mică, variantele de 180 mm fiind mai indicate pe modelele de MTB, frânele se comportă foarte bine, inclusiv pe coborârile mai lungi și tehnice, unde nu se face simțită prezența fading-ului, decât după foarte mult timp. Controlul bun al acestora se realizează prin intermediul manetelor Shimano Disc BL-M396, cu care funcționează bine.
Roțile de pe Level R6 sunt alcătuite din jante de 27.5 inci WTB STP i19, ce vin echipate cu niște anvelope Schwalbe Rapid Rob. Așa cum a mai fost sesizat în cazul producătorilor nu foarte mari de bicicletă, și cei de la Kross au echipat foarte bine modelul de față în toate privințele, mai puțin la capitolul roți. Astfel, despre jante nu putem spune mare lucru, ele fiind unele banale, iar cauciucurile sunt chiar slabe.
Greutatea bicicletei, de 13.68 kg, este acceptabilă, situându-se în media modelelor ce fac parte din același segment de preț ca și Kross.
Un hardtail de bună calitate, ce vine cu dotări mai mult decât decente: transmisie modernă, fiabilă, exactă și silențioasă, dotată cu funcția Shadow Plus, fabricată de un producător renumit, Shimano, la fel ca și sistemul de frânare, un cadru nu foarte greu, dar rezistent și rigid și o furcă acceptabilă. Toate aceste echipări fac modelul să fie la orice oră gata pentru orice tip de traseu off-road care îți trece prin cap. Vrei o tură de relaxare în week-end prin pădurile din jurul stațiunilor montane?
Perfect! Ai de gând să ieși la ”Prima Evadare” și să te distrezi cu gașca prin noroaiele tipice acelui concurs? Kross va face față fără probleme și acelei provocări.
Chiar dacă stă destul de prost în ceea ce privește roțile, iar furca poate fi și ea upgradată, este un model destul de bun pentru segmentul de preț din care face parte.
Note Acordate | |
---|---|
Urcări | |
Coborâri | |
Manevrabilitate |