Adriatica este un producător Italian de biciclete care are ca principal obiectiv acela de a produce biciclete de oraș, cu toate că are o și gamă relativ restrânsă de MTB-uri și variante hibrid.
Aceasta a fost înființată în anul 1946, ca un mic atelier specializat în producerea și vânzarea de biciclete de către Umberto Cardinali, în Pesaro, un mic oraș italian. Odată cu începerea războiului în Italia, a fost sistată construcția shop-ului, însă a fost reluată imediat ce Războiul Al Doilea Mondial a luat sfârșit, tot atunci începând și vânzările de biciclete Adriatica.
În 1970, Cardinali a vândut compania către un expert în mecanica bicicletelor, Luigi Domenicucci, care a continuat business-ul, dezvoltându-l într-un mod profesionist. În anii 2000, acesta a construit o fabrică nouă, în zona Tuscany, care reprezintă aria industrială a orașului Pesaro.
Cu toate că nu produc un număr uriaș de biciclete în fiecare an, cei de la Adriatica s-au consacrat prin materialele pe care aleg să le folosească, fiind în permanență în pas cu competiția, iar calitatea produsului finit se bate de la egal la egal cu alte companii cu bugete de investiții mult mai mari și un prestigiu net superior. Toate acestea se datorează devotamentului echipei de muncitori, care creează un tot unitar, de la designeri și până la cei ce se ocupă de verificarea bicicletelor înainte de a ieși pe poartă.
Cruiser este un model de bicicletă de oraș existentă pe piață de mai bine de cinci ani, cu toate că de la an la an i s-au tot adus îmbunătățiri. Dacă inițial cadrul era fabricat din oțel, în prezent el este din aluminiu, greutatea scăzând și performanțele sale crescând. Dar haide să vedem în detaliu caracteristicile tehnice ale acestei biciclete de oraș multi-speed.
Așa cum a fost prezentat și în descriere, primele modele aveau cadrul fabricat din oțel. Cu timpul, producătorii italieni și-au perfecționat linia de producție și au observat că pot folosi în construirea acestuia aluminiul, care spre deosebire de oțel este mai ușor și are o forță tensilă ceva mai ridicată. Astfel, varianta actuală este compusă din acest material nou, ce ține pasul cu tot ce este actual în industria velo.
Din punct de vedere estetic, bicicleta se prezintă bine. Vine cu o gamă variată de culori, printre care verde, alb, roșu și negru, adresându-se astfel unei palete de clienți cât mai mari și diferite. Punctele de sudură sunt bine realizate și se vede că italienii sunt cu adevărat niște profesioniști și că nu le lasă la voia întâmplării, oferind o atenție deosebită acestui aspect.
Cu toate acestea, puteau să fie ceva mai atenți când vine vorba de cablul de la frâna spate, care nu este prins prea bine de top-tube. Dacă ar mai fi fixat încă două urechi de prindere, cu siguranță aspectul ar fi fost unul ceva mai îngrijit, iar cablul ar fi fost mult mai bine mascat, așa cum se întâmplă în cazul celui care duce către schimbător.
Furca rigidă, în schimb, este din oțel Hi-ten, a cărei denumire vine de la abrevierea termenilor High Tensile, indicând un aliaj care are o rezistență destul de bună. Cu toate acestea, dintre toate îmbunătățirile care pot fi aduse oțelului standard prin adiționarea de alte materiale, această variantă de aliaj este cea mai slabă, îmbunătățind doar puțin performanțele metalului original.
Întreg cockpit-ul este marcă proprie și fabricat din aluminiu, incluzând aici tija de șa, pipa și ghidonul. Acest fapt este îmbucurător, deoarece multe modele de biciclete de oraș ce fac parte din aceeași categorie de preț ca și Adriatica au aceste componente fabricate din oțel, rezultând o greutate generală ceva mai mare.
Transmisia este una de calitate, comparativ cu multe biciclete ce fac parte din același segment de piață. Este vorba despre un sistem alcătuit dintr-un angrenaj cu brațe pedalier de 170 mm, cu un disc de oțel cu 42 dinți, care vine împreună cu o casetă cu 6 pinioane Shimano Tourney. Schimbătorul de pe spate este de Shimano TY 21, deci tot un Tourney, iar maneta schimbător Revoshift RS36.
Despre piesele Tourney de la Shimano s-a mai discutat pe site-ul nostru și în alte ocazii și ce se poate spune este că, da, într-adevăr fac partea din segmentul cel mai de jos în ceea ce privește produsele japonezilor. Dar cu toate acestea, poartă sigla lor, așa că oferă anumită precizie și siguranță în schimbarea vitezelor, chiar dacă reprezintă gama entry-level dedicată amatorilor.
Sistemul de frânare este constituit din două V-brake-uri de aluminiu marcă proprie, care își face treaba decent, prezentând totuși aceleași limitări ca toate frânele cu saboți de calitate inferioară în ceea ce privește oprirea bicicletei. Astfel, în condiții de umiditate crescută sau atunci când este foarte mult praf sau nisip în zona în care te plimbi, calitatea frânării scade dramatic.
Roțile sunt alcătuite din jante de 26 inci, marcă proprie din aluminiu, ce vin echipate cu cauciucuri de calitate de la Schwalbe.
Șaua este una cu un strat destul de generos de burete, care pentru un plus de confort vine cu o pereche de arcuri ce sunt montate pe partea inferioară, al căror rol este de a prelua parte din șocurile rezultate în urma plimbării.
La capitolul extra, putem discuta despre protecția de lanț, ce este ideală pentru cei care doresc să se plimbe în hainele de muncă pe o bicicletă de oraș și care nu doresc să își agațe sau să își murdărească pantalonul; aripi de protecție împotriva noroiului, montate deasupra ambelor roți; far și stop alimentate cu baterii.
Greutatea bicicletei Adriatica este situată la 15.8 kg, destul de mare pentru segmentul de preț din care face parte.
- trebuie punctat ca un plus faptul că bicicleta vine cu o transmisie cu șase trepte din care poți alege, astfel ea devenind foarte versatilă și putând aborda o mulțime de rute cu diverse înclinări, fără ca ciclistul să transpire atunci când este nevoit să urce o pantă ceva mai serioasă;
- transmisia, cu toate că un entry-level ca definiție, este una fiabilă și de calitate de la Shimano;
- V-brake-urile, deși unele no name, sunt decente și își fac treaba;
- ca un minus nu poate fi ignorată greutatea ceva mai mare față de multe alte modele din segmentul ei de piață.
Una peste alta, o bicicletă mai mult decât acceptabilă, comparând cu toate celelalte cruisere cu un preț de achiziție situat sub valoarea de 300 Euro. Există chiar și modele mai scumpe cu peste 100 Euro, care nu au dotările regăsite pe acest Adriatica.