Grupul Felt s-a înființat la sfârșitul anilor 80, când starul din motocros, Johnny O’Mara l-a întrebat pe mecanicul specializat în motociclete, Jim Felt, dacă nu îi poate construi un model de bicicletă specializată pe time trail. Johnny participa la triatloane ca antrenament pentru motocros și cum simțul lui competitiv nu îi permitea să termine la coada plutonului, dorea o bicicletă de șosea cu care să se poată bate de la egal la egal cu participanții la acele curse.
Astfel că Jim Felt s-a apucat să îmbunătățească modelele de biciclete de șosea existente la vremea aceea, modificând poziția de pedalare a ciclistului, pentru a mări eficiența aerodinamică, lucru care a funcționat perfect, iar Johnny a început să câștige curse. La scurt timp, Felt a devenit unul dintre cei mai căutați mecanici printre participanții la triatloane, iar în 1991, când Paula Newby-Fraser a câștigat Kana Ironman pe un model construit de el, Jim a devenit oficial un producător renumit de biciclete.
La 10 ani distanță de la acea cursă, era timpul pentru a se extinde, micul bike shop pe care îl deținea nemaifăcând față cererii publicului. Cu ajutorul a încă două persoane, care aveau, combinat, mai bine de 70 de ani de fabricare și vânzare de biciclete, au construit fabrica existentă în prezent. Țelul bicicletelor Felt care ieșeau de pe linia de producția a fost încă de la început acela de a fi cele mai bune variante existente pe piață. Lucru care s-a și întâmplat, modelele de biciclete Felt câștigând în prezent o mulțime de concursuri mulțumită dotărilor și tehnologiei extraordinare cu care vin.
Varianta prezentată aici, Squealer, este una cu care în mod cert vei atrage toate privirile în momentul în care te vei decide să ieși la pedalat, pe bulevardele din oraș sau prin parcuri. Vine cu o furcă asemănătoare celor de pe motociclete, cu brațe lungi și un cadru care impresionează prin aspect și culoare, care cu siguranță vor face ca bicicleta să iasă în evidență.
Dar haide să vedem în continuare și detaliile tehnice cu care această bicicletă Felt se laudă, care nici ele nu sunt deloc unele de lepădat.
Cadrul este fabricat din aluminiu 6061, hidroformat. Acest material reprezintă un aliaj de aluminiu, plus magneziu și siliciu care are o rezistență la stres foarte bună, cu toate că este obținut la un cost de producție destul de mic, motiv pentru care este și atât de des utilizat pentru cadrele de bicicletă. În același timp, spre deosebire de alte aliaje, acesta este mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme. Toate aceste avantaje vin la o greutate specifică destul de mică, mult mai mică decât a oțelului, iar fierul nici nu mai are sens să fie luat în considerare. În același timp, sudura lui se realizează rapid și foarte exact, ceea ce reprezintă un alt atu.
Hidroformarea se referă la practica prin care materialul este modelat cu ajutorul unei matrițe și a unui fluid la presiune ridicată. Cu alte cuvinte, aluminiul este introdus într-o matriță, iar cu ajutorul unui jet extrem de puternic de apă, acesta capătă forma dorită, întărindu-se în același timp și nemaifiind nevoie de utilizarea atât de multor puncte de sudură.
Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă excelent. Forma unică a sa cu siguranță va atrage toate privirile și va scoate la iveală o parte a ta ceva mai sălbatică, mai dornică de afirmare și de duritate, specifică celor care ce dețin motoare chopper. Designul bicicletei este specifică acestor tipuri de motociclete, iar culorile în care vine vopsită, negru sau albastru mat sunt foarte bine alese pentru a-i oferi bicicletei un aspect mai rebel, fiind totodată perfect realizate.
Cablurile sunt foarte bine mascate, atât cel care duce către schimbătorul din spate și care este tras pe sub top tube, precum și cel ce leagă frână de față de maneta de pe ghidon, ce este prins foarte atent de furca bicicletei.
Tot la capitolul vizual putem vorbi și despre rezervorul de benzină care este montat pe cadru și care, cu toate că nu are alt rol în afară de cel estetic, dă un aer foarte interesant bicicletei și o formă generală cât mai asemănătoare cu chopper-ele reale.
Furca este una fixă, fabricată din oțel hi-ten, dar care are o formă mult mai alungită spre înainte, exact ca în cazul muscle-bike-urilor americane.
Cu toate că mare parte a modelelor de biciclete chopper existente pe piață sunt fabricate doar în scopul de a fi folosite pentru show-uri ori să fie depozitate într-un show-room și uitate acolo, în principiu pentru a nu fi pedalate, lucrul acesta nu se aplică și acestei biciclete Felt. Ea este dotată cu o transmisie formată dintr-un angrenaj cu brațe pedalier de 170 mm, cu o singură foaie din aluminiu cu 44 dinți, ce vine împreună cu o casetă cu un pinion de oțel cu 22 dinți.
Vitezele sunt date de butucul Shimano Nexus SG-3C41, ce oferă trei rapoarte diferite din care utilizatorul poate alege, reprezentând un mare avantaj față de modelele de biciclete single speed. Schimbarea vitezelor este una exactă și precisă și se realizează cu ajutorul schimbătorului Shimano Nexus 3-Speed, ce vine montat pe ghidon. Astfel, bicicleta este mult mai adaptabilă diverselor tipuri de drum cu care se poate să te confrunți în timpul plimbării, ajutând ciclistul să își conserve energia.
Sistemul de frânare este unul exact și destul de complex. Astfel, pe spate vei întâlni o frână stil torpedo, care vine montată direct în butucul ce acționează și ca deraior, Nexus SG-3C41. Acesta oferă o putere bună de frânare și o durată de viață îndelungată, fără a necesita mentenanță.
În același timp, vei găsi și pe față tot o frână în butuc, lucru ceva mai rar întâlnit la biciclete. Aceasta este controlată printr-o manetă de frână și ajută încetinirea bicicletei când deplasarea se realizează la viteze ceva mai mari și când riscul derapajului roții din spate (atunci când se încearcă încetinirea doar folosind frâna torpedo) crește.
Roțile de pe acest model de bicicletă chopper au dimensiuni diferite. Astfel, cu toate că ambele jenți sunt marcă proprie și fabricate din aluminiu, cea de pe spate are 26 inci, în vreme ce modelul frontal are doar 24 inci. Din această cauză, și anvelopele vor fi diferite, cu toate că din nou, ambele poartă marca Felt: cea de pe spate este un Thick Brick, iar pe față Quick Brick.
Așa cum probabil ți-ai dat seama încă de când ai citit denumirea pneurilor, cruiser-ul vine cu un cauciuc foarte lat pe spate, care pe lângă faptul că te va face să arăți bine în șaua bicicletei, îți va oferi și o stabilitate și un confort suplimentar în momentul plimbării.
Șaua este Felt Cruiser, un model foarte confortabil, care pe lângă faptul că vine cu un strat extra de burete, are în dotare două arcuri, ce sunt montate sub ea, pentru un plus de relaxare atunci când traversezi porțiuni de șosea cu un grad ridicat de uzură.
La capitolul extra, trebuie amintit farul stil glonț (Bullet Headlight, cum sunt ele numite în engleză), care este alimentat cu ajutorul bateriilor și care generează suficientă lumină pentru a te putea plimba noaptea, pe străzi. Vei mai avea nevoie doar de catadioptrii și de un stop pe spate și vei fi gata de ture la lumina lunii.
Tot aici trebuie amintită aripa de protecție montată deasupra roții din spate, care te apară de stropii de apă ce pot ajunge pe geaca te de piele și capacul de protecție a lanțului, ce îți garantează că blugii nu se vor agăța în el în momentul pedalării.
Greutatea acestei biciclete de oraș de la Felt este una foarte mare, la cele 27 kg ale sale. Așadar, dacă stai într-un bloc, pe la etajul 7, trebuie să iei în considerare faptul că aproape sigur nu îți va încăpea în lift și că va trebui să o cari în spinare, pe scări, ori de câte ori ieși sau te întorci de la plimbare.
Modelul acesta de bicicletă este ideal pentru cei ce vor să scoată la iveală partea mai sălbatică a personalității lor, dar care nu doresc neapărat să achiziționeze un model de motocicletă chopper, pe care să cheltuiască mai multe mii de Euro.
Cu o sumă de sub 800 Euro poți cumpăra această bicicletă cruiser, ce vine dotată cu schimbător și frână spate Shimano Nexus, plus o frână față pe tambur, pentru o calitate mai ridicată a opririi. Pe lângă datele tehnice bune, arată și se simte extraordinar. Cu siguranță vei fi atracția străzii sau a parcului în care decizi să pedalezi.
Singura problemă ar putea fi reprezentată de greutatea uriașă pe care va trebui să o cari după tine, pe scări, de fiecare dată când vei vrea să ieși să te plimbi.