Dacă ați mai citit articole și review-uri de pe site-ul nostru știți, iar dacă nu, aflați acum, că realizatorii acestor articole sunt destul de mari fani și încurajează, pe cât se poate, bicicletele fabricate în România. În ultimii ani a fost observată o creștere a producției de modele velo autohtone și nu putem decât să îi lăudăm și să ne bucurăm pentru efortul făcut de toți cei implicați în acest segment.
O astfel de firmă este și Pegas. Nu pot decât să recunosc faptul că sunt un fan a tot ceea ce se întâmplă cu fabrica ce s-a înființat în anul 1972 la Zărnești și care mai apoi a fost reinventată în anul 2012.
Așadar, istoria cu biciclete Pegas începe acum mai bine de 45 de ani, într-o fabrică ce în primă fază nu producea decât armament, când, datorită unui concurs între mai multe uzine, a fost construit primul cadru de bicicletă, ce era inspirat de muscle bike-urile americane. În ceea ce privește designul, bicicletele respective semănau cu motocicletele chopper ale atât de celebrului brand Harley Davidson.
Pentru foarte mulți tineri, care de acum sunt adulți responsabili, copilăria a fost marcată de șaua lungă stil banană și de coarnele mari ale modelelor fabricate în anii 70 - 80 și pe care au învățat, alături de ceilalți tineri din cartier, cum să pedaleze.
După revoluție, cum a fost soarta multor alte fabrici din țara noastră, și cea care producea biciclete Pegas a fost închisă. Partea pozitivă pentru nostalgicii acelor modele este că un grup de tineri au resuscitat brandul în anul 2012 și de atunci se întâmplă acolo niște lucruri minunate. Modelele ce le ies pe poartă sunt foarte bine realizate, punctând extrem de bine în special din punct de vedere estetic, cu toate că nici dotările nu lasă de dorit, iar prețul de achiziție al acestora nu este deloc unul piperat.
Din aceeași categorie de produse face parte și Magistral, a cărei idee de realizare a pornit de la dorința pe care cei de la Pegas au avut-o de a oferi publicului o bicicletă de oraș stilată, care să fie eficientă pentru cei ce doresc să folosească acest mijloc de transport pentru drumurile către și de la serviciu. Astfel, au optat pentru o geometrie confortabilă, dar care să ofere și un grad de sportivitate, în același timp.
Pentru acest model, designerii au dorit să păstreze liniile clasice pe care le întâlneam în cazul Pegasurilor din copilărie, actualizând desigur tehnologia conform vremurilor noastre. Acest lucru le-a ieșit de minune. Dar citește în continuare pentru a te convinge de ce spunem acest lucru.
Cadrul este fabricat dintr-un oțel Hi-ten și vine cu o geometrie urbană. Numele materialului vine ca o abreviere pentru termenii High Tensile steel, indicând un oțel care are o rezistență mai ridicată la stres. Acesta conține aliaje de diverse metale, ce îi măresc raportul forță/greutate, față de un oțel netratat. Cu toate acestea, dacă ar fi să comparăm cu alte tipuri de aliaje de oțel, acesta de față este cea mai ieftină variantă și cea care cântărește cel mai mult. Aliajele ce folosesc Crom sau Molibned sunt ceva mai performante și mai ușoare totodată.
Din punct de vedere estetic, Magistral impresionează cu adevărat. Primul lucru pe care îl observi este forma cadrului. Acesta vine cu acel tub suplimentar, care se găsește la mare parte a bicicletelor cruiser, unind top-tube-ul de down-tube, dar în cazul de față acesta pornește din top-tube și formează chain-stays-ul. Este un twist interesant cu care designerii au venit, față de modelele clasice, care îi oferă bicicletei un aspect inedit și reușit.
Punctele de sudură sunt foarte bine și atent realizate, lucru cu care cei de la Pegas ne-au obișnuit, în special la modelele de cadru care sunt fabricate din oțel, acesta fiind mult mai ușor de sudat decât aluminiul.
Cablurile care duc spre partea din spate a bicicletei, cel de la frână și cel de la schimbător, nu sunt lăsate la voia întâmplării și sunt atent trase pe sub top-tube și pe sub down-tube, pentru a-i oferi bicicletei un aspect general îngrijit. Din păcate, acestea fac o buclă ce iese cam mult în evidență și care este ceva cam supărătoare la partea din față, împreună cu cablul care duce spre frâna față, stricând puțin partea estetică.
Dar capitolul la care această bicicletă absolut impresionează, este culoarea. Magistral vine în două nuanțe, care, tipic pentru producătorii de la Zărnești, poartă denumiri precum Cupru Nefiltrat sau Negru Stelar. Acestea sunt foarte bine alese și realizate, folosind vopsele metalizate, care includ niște perle, ce se văd foarte interesant în special atunci când sunt direct sub razele soarelui și care cu siguranță vor atrage câteva priviri în direcția ta atunci când vei ieși la pedalat.
Furca din dotare este fabricată din același tip de oțel ca și cadrul, Hi-ten și este una fixă.
Din punct de vedere al echipării, transmisia reprezintă piesa de rezistență a bicicletei. Astfel, aceasta este compusă dintr-un angrenaj marca Shun, un brand destul de cunoscut, care cu toate că nu este la fel de renumit precum Shimano, oferă piese de calitate. Acesta vine cu o foaie de 46 dinți, din aluminiu și brațe pedalier de 170 mm, iar caseta are un pinion de 22 dinți.
Vitezele sunt controlate de către butucul din spate, care este un Sturmey Archer AWCII, cu trei viteze integrate. Acestea oferă rapoarte destul de bune și permite rularea cu viteze decente: 18 km/h treapta întâi, 24 în a doua și 32 în a treia, pe teren drept.
Sistemul de frânare cu care Magistral vine echipat, este unul banal, fiind reprezentat de niște V-brake-uri destul de ieftine și comune, de la Promax, atât pe față cât și pe spate. Cu toate acestea, ele își fac treaba cu brio și reușesc să încetinească bicicleta corespunzător, cu toate că nu impresionează cu absolut nimic.
Cel mai probabil s-a ales varianta cu două V-brake-uri, pentru că acestea fac bicicleta mult mai exactă în frânare, devenind, în același timp, mult mai manevrabilă, în special dacă se vrea ocolirea mașinilor sau strecurarea printre ele, la ore de vârf. Totodată, plecarea de pe loc este mai rapidă atunci când nu se utilizează o frână în butuc.
Roțile sunt alcătuite din jante din aluminiu, marcă proprie, cu pereți dublii, ce vin echipate cu anvelope Kenda K193. Acestea oferă o rezistență scăzută la înaintare, alături de o aderență bună pe asfalt.
Pegas vine dotat din start cu aripi de protecție, atât pe partea din față, cât și pe spate, pentru a fi sigur că ajungi la job fără să te murdărești atunci când este umed pe jos. Totodată, vei observa prezența unei protecții de lanț, care nu este una de modă veche, lungă, pe tot lanțul, ci o variantă mai modernă, minimalistă, montată direct pe foaia angrenajului, dar care îți va feri pantalonii de murdărire.
Greutatea bicicletei este situată undeva la 16.2 kg, fiind una acceptabilă pentru segmentul de preț din care face parte.
Pegas Magistral este o bicicletă încântătoare. Vine cu o geometrie foarte plăcută, adaptată zonelor urbane și unui stil de pedalare puțin mai agresiv, menținând în același timp gradul de confort specific unei biciclete de oraș. Din punct de vedere estetic se prezintă excelent, are niște culori foarte bine alese, care în mod cert vor atrage toate privirile.
Dotările nu sunt nici ele unele slabe. Chiar dacă sistemul de frânare este unul simplu și ieftin, el își face treaba cum trebuie, sporind manevrabilitatea bicicletei, în vreme ce transmisia este una bună, ce permite rularea la viteze destul de mari, în special pentru o bicicletă de oraș. Unde mai pui că prețul de achiziție se situează sub 450 Euro, Magistral este o opțiune serioasă pentru cei ce vor un cruiser ceva mai agresiv, adaptat nevoilor zilnice.