Focus este o companie foarte renumită în lumea velo, cu toate că la noi în țară se poate să nu fie atât de cunoscută, în special din cauza prețurilor ceva cam piperate ale bicicletelor produse de ei. Ea a fost înființată în Cloppenburg, Germania, de către campionul mondial la ciclocross Mike Kluge în anul 1991, din dorința acestuia de a construi cele mai bune mountain bike-uri care existau pe piață la momentul respectiv. În acest sens, a făcut un parteneriat cu firma Derby Cycle Werke, pentru a fabrica biciclete, pe baza ideilor și a experienței acumulate de el de-a lungul anilor în care a concurat la nivel internațional.
În șaua unui model patentat de Focus, Mike a pedalat în campionatul național din Germania în anul 1993, unde a ieșit campion, iar la Cupa Mondială a reușit să termine pe locul 2. Așadar, de atunci era clar că prototipurile erau bune, așa că era timpul să se pună pe fabricat. Drept urmare, un an mai târziu, în 1994 era pusă în funcțiune prima linie de producție, care scotea șase modele de MTB-uri.
Cu timpul firma s-a extins, incluzând încet și tipologii diferite de biciclete. Astfel că în 1995 au început producția de modele touring, pentru ca în 2003 să ajungă să fabrice biciclete de șosea, pe care multe echipe din prezent le folosesc în competiții internaționale.
O astfel de bicicletă este și Izalco Race AL 105, prezentată aici. Aceasta este o apariție nouă a producătorilor germani, ieșind pe piață la începutul anului 2018. Ea îți oferă o senzație ce se regăsește fix la mijlocul dintre confortul turelor relaxante de weekend și adrenalina de care ai parte în timpul curselor de mare viteză. Bicicleta vine cu un cadru de aluminiu și o furcă din fibră de carbon, care cu ajutorului grupului Shimano 105 5800 este ideală atât pentru antrenamentele în vederea participării în competiții, dar și pentru turele lungi, în care simți nevoia să pedalezi sute de km, pentru a uita de griji și de probleme.
În continuare vor fi prezentate caracteristicile tehnice ale acestei biciclete Focus.
Cadrul este fabricat din aluminiu 6061, ce se obține prin alierea cu magneziu și siliciu și care, cu toate că este un material obținut la un cost destul de mic, are o rezistență la stres foarte bună. Tocmai de aceea este și atât de des utilizat în construirea cadrelor de bicicletă. Acesta este maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme, iar toate avantajele prezentate până acum vin la o greutate specifică destul de mică, mult scăzută oțelului.
Geometria acestuia este foarte asemănătoare cu cea a fratelui său mai mare, Max, care este folosit în concursurile profesioniste. Așadar și Izalco Race va veni cu un design gata de curse, ideal pentru cei ce vor să își testeze limitele fizicului și să ajungă la destinație cât de repede se poate.
Din punct de vedere estetic, bicicleta stă bine. Culoarea predominantă a cadrului este negru, ce vine cu un curcubeu de culori destul de interesant, pe furcă, chainstays și top-tube, plus sigla vopsită în argintiu, toate nuanțele completându-se foarte bine. Punctele de sudură sunt destul de bine realizate și mascate, cu toate că au fost văzute și alte modele ce fac parte din același segment de preț care stau puțin mai bine la acest capitol.
Un punct în plus la capitolul vizual în primește pentru cabluri. Cele care duc către partea din spate a bicicletei sunt foarte atent trase prin cadru, frâna spate prin țeava superioară, în vreme ce deraioarele prin down-tube. Totodată și pe ghidon cablurile sunt mascate foarte bine atunci când pleacă din manete, regăsindu-se sub banda adezivă ce acoperă coarnele. Așadar, aspectul general este unul curat și plăcut.
Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete de șosea unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.
Din punct de vedere estetic, modul în care furca este construită ajută la atenuarea aspectului ceva mai agresiv și mai orientat spre sportivitate al acestei biciclete Focus. Ea este fabricată în totalitate din fibră de carbon și reușește să atenueze mare parte a vibrațiilor cauzate de drumurile cu asfalt de calitate mai scăzută, astfel că șocurile resimțite de încheieturile mâinilor vor fi reduse.
Datorită furcii acesteia, cicliștii se vor putea bucura de curse lungi, ce vor fi confortabile și care nu le vor cauza dureri articulare. În plus, grație materialului folosit, greutatea generală a bicicletei este redusă carbonul fiind mult mai ușor în comparație cu aluminiul.
Transmisia este asigurată de grupul integral Shimano 105 5800. Cel mai adesea 105 este ignorat de mulți cicliști din segmentul profesionist în favoarea produselor Ultegra. Însă datorită ultimelor îmbunătățiri ce i-au fost aduse undeva spre finalul anului 2014, aspectul duce către un Dura-Ace, care face parte din segmentul componentelor high-end profesioniste, cu prețuri de achiziție de peste 1500 Euro, iar performanțele sunt absolut încântătoare, la niște costuri de cumpărare accesibile mai multor categorii de clienți.
Tot la ultimul upgrade, 105 a primit un pinion în plus, trecând de la o casetă cu 10 discuri, la una cu 11. Astfel, ea este cea mai ieftină variantă de transmisie cu 11 pinioane oferită de japonezii de la Shimano. În ceea ce privește calitatea și performanțele, ele sunt asemănătoare cu cele care vin clasele de top precum Ultegra sau Dura-Ace, diferența fiind greutatea, care este ceva mai mare.
Angrenajul modelului Izalco Race vine cu două foi, de 50 și 34 dinți, în vreme ce caseta cu 11 pinioane are dințarea cuprinsă între 11 și 28, iar deraioarele sunt tot Shimano 105. Acest grup completează tendințele sportive ale bicicletei, oferind schimburi extrem de rapide, exacte ale vitezelor și rapoarte care sunt ideale atât pentru urcările istovitoare, cât și pentru coborârile în viteză. Dacă ești cât de cât antrenat, vei putea străbate Transfăgărășanul fără prea mari probleme.
Shifterele sunt cu control dual, montate pe manetele 105. Așadar, ele pot fi acționate fie trăgând de butoanele mici amplasate la baza manetei, fie apăsând-o pe aceasta cu totul spre lateral pentru a schimba vetezele, iar până și lanțul face parte din gama 105.
Chiar dacă ni s-a mai întâmplat să fim dezamăgiți de sistemul de frânare de pe alte biciclete de oraș ce fac parte din același segment de preț precum Izalco Race, lucrul acesta nu se întâmplă și aici.
Așadar, modelul de față este dotat cu o frână V-brake cu doi pivoți ce face parte tot din grupul Shimano 105. Aceasta este una de calitate, ce funcționează excelent, reușind să controleze foarte bine încetinirea bicicletei. Ele sunt alegerea ideală între performanță și greutate redusă.
Roțile sunt compuse din jante decente, Alexrims ALX de 28 inci, ce sunt fabricate din aluminiu și care au pereții dublii, ce vin echipate cu anvelopele Continental Ultra Sport II.
Așadar ambele componente sunt unele entry-level, dar chiar era de așteptat lucru acesta, deoarece la cât de multe dotări bune erau pe bicicletă, trebuiau și nemții să își reducă în vreun fel cheltuielile.
La extra trebuie să amintim că bicicleta vine fără pedale în dotare.
Greutatea acestei biciclete Focus este una excelentă, ea situându-se fix sub pragul de 9 kg, la cele 8.9 kg cântărite. Trebuie pus un asterisc totuși, pentru că dacă ai lua în calcul și o pereche de pedale, cu siguranță ar depăși valoarea de 9 kg, dar chiar și așa, masa ar fi una foarte bună.
Focus vine cu o bicicletă de șosea fabricație 2018 de o calitate superioară tuturor modelelor analizate până acum. Cu toate că prețul de achiziție abia dacă se încadrează în limita impusă de noi de 1000 Euro, putem afirma că Izalco Race face toți banii. Cu un cadru orientat către sportivitate, o furcă ușoară și performantă din aluminiu și un aspect ce va atrage o mulțime de privire, cu siguranță va fi o plăcere să pedalezi în șaua acestei biciclete.
Dar mai presus de toate impresionează prin echipare. Transmisia full Shimano 105 depășește alte biciclete 2018 ce fac parte din același segment de preț. Mai mult, și sistemul de frânare face parte tot din același grup, nemți nedezamăgind nici la acest capitol. Chiar și greutatea este mai mult decât acceptabilă, la cele 8.9 kg ale sale, cântărită fără pedale.
Despre roți nu putem spune prea multe lucruri bune, atât jantele, cât și anvelopele fiind unele entry-level. Însă, cu un set mai bun de roți ai putea scădea chiar și peste 500 g din greutatea totală, deci ai ajunge să deții o bicicletă cu dotări excelente și o greutate de sub 8.5 kg, lucru excelent.