Iată-ne prezentând și al doilea model de bicicletă de la Focus. De data aceasta, varianta analizată aici va fi una ceva mai ieftină față de precedenta, care vine cu un preț de achiziție de sub 850 Euro, deci cu aproape 200 Euro mai puțin, dar cu dotări ceva mai slabe, față de modelul 105, așa cum se va putea observa.
Motivul pentru care în analizarea modelelor 2018 au fost alese câte două biciclete, de la doar trei firme – Focus, Merida și Romet – este unul simplu: celelalte companii producătoare din industria velo încă nu au venit pe piața din România cu variante noi de cursiere. Probabil că mai așteaptă puțin, să se mai apropie sezonul cald.
Focus este o companie foarte renumită în lumea cicliștilor, cu toate că la noi în țară se poate să nu fie atât de cunoscută. Ea a fost înființată în Cloppenburg, Germania, de către campionul mondial la ciclocross Mike Kluge în anul 1991, când a făcut un parteneriat cu firma Derby Cycle Werke, pentru a fabrica biciclete de munte, pe baza ideilor și a experienței acumulate de el de-a lungul anilor în care a concurat la nivel internațional.
Cu timpul, firma s-a extins, incluzând încet și tipologii diferite de biciclete. Astfel că în 1995 au început producția de modele touring, pentru ca în 2003 să ajungă să fabrice biciclete de șosea, care sunt folosite de multe echipe internaționale în competiții profesioniste.
Modelul prezentat aici, Izalco Race Sora este unul bun și destul de performant. Așa cum îi spune și denumirea vine cu echipare Shimano Sora, un cadru rezistent din aluminiu și frâne de calitate, reprezentând o alegere ideală pentru cei care doresc un model velo eficient, la prețuri decente. În continuare vor fi prezentate în detaliu specificațiile tehnice ale acestei biciclete Focus.
Cadrul este unul performant, fabricat din aluminiu 6061, ce reprezintă un material obținut prin alierea cu magneziu și siliciu și care, cu toate că are un cost destul de mic de producție, prezintă o rezistență la stres foarte bună. Datorită acestui motiv este și atât de des utilizat în construirea cadrelor de bicicletă. El este maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme, iar toate avantajele prezentate până acum vin la o greutate specifică destul de mică, mult scăzută oțelului.
Geometria lui Izalco Race este foarte asemănătoare bicicletelor folosite în concursurile profesioniste. Așadar vine cu un design gata de curse, ideal pentru cei ce vor să își testeze limitele fizicului și să ajungă la destinație cât de repede se poate. Deci și poziția de pedalare va fi una specifică celor ce se axează mai mult pe performanță, deci ce stau ceva mai lăsați pe cadru.
Din punct de vedere estetic, bicicleta se prezintă bine. Vine cu o culoare plăcută, puternică, ce îți va sări în ochi – un portocaliu închis, cu câteva arii negre pe chainstays și pe brațele furcii.
Punctele de sudură sunt bine executate, șlefuite și mascate. Un punct în plus la capitolul vizual îl primește datorită cabluri. Cele care duc către spatele bicicletei sunt foarte atent trase prin cadru, frâna prin țeava superioară, în vreme ce deraioarele prin down-tube.
Totodată și pe ghidon cablurile sunt mascate foarte bine la plecarea din manete, regăsindu-se sub banda adezivă ce acoperă coarnele. Așadar, aspectul general este unul curat și plăcut.
Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete de șosea unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.
Furca este fabricată în totalitate din fibră de carbon, ce este un material care reușește să atenueze multe dintre vibrațiilor cauzate de drum, astfel încât șocurile resimțite de încheieturile mâinilor cicliștilor vor fi reduse, iar greutatea acesteia este net inferioară aluminiului.
Grație ei, cicliștii se vor putea bucura de curse lungi în șaua acestei biciclete Focus, ce vor fi destul de confortabile.
Transmisia este asigurată integral de grupul Shimano Sora, care în general este privit ca o gamă de produse dedicate segmentului mid-level din clasa rezervată amatorilor. Varianta Sora de pe această bicicletă Focus este una ce a fost modificată în anul 2017, deci este una nouă. Ea vine cu un facelift major, care o face să pară foarte asemănătoare cu grupurile din clase superioare, precum Tiagra sau chiar cu 105, care sunt dedicate profesioniștilor. Totodată, mai nou, performanțe transmisiei sunt foarte bune.
Așadar, angrenajul R3000 cu două foi de 50 și 34 dinți, împreună cu caseta cu nouă pinioane HG200 ce au dințarea cuprinsă între 11 și 34 și deraioarele Shimano Sora, oferă un raport excelent calitate/preț, fiind capabile să facă aproape 90 % din tot ce pot modelele cotate mai sus. Diferența este că ele vin cu o greutate ceva mai mare față de variantele superioare. Rapoartele dezvoltate vor fi ideale atât pentru zonele de coborâri în viteză, cât și pentru urcările la înclinare destul de mare.
Ca o noutate, shifterele R3000 vin cu cablurile prinse pe sub adezivul de pe ghidon, astfel că aspectul general este unul curat, iar acestea au funcția Dual Control, putând fi astfel controlate fie trăgând de butoanele mici de la baza manetei Shimano Sora, care acționează și ca manetă frână, fie prin apăsarea înspre lateral a acestor manete, pentru schimbarea vitezelor.
Frânele sunt o pereche de V-brake-uri care fac parte tot din același grup Shimano Sora. Ele sunt unele decente cu doi pivoți, care reușesc să încetinească în condiții bune bicicleta, dar care vin cu dezavantajul unei fiabilități reduse pe vreme ploioasă.
Roțile sunt compuse din jante destul de OK, Alexrims ALX-210 de 28 inci, ce sunt fabricate din aluminiu și care au pereții dublii, care vin echipate cu anvelopele Continental Ultra Sport II. În concluzie, ambele componente sunt unele entry-level, dar care funcționează decent.
Cu genul acesta de echipare ne-am obișnuit, mai toate firmele mari alegând ca la capitolul roți să nu cheltuiască foarte mulți bani, componentele respective fiind relativ simplu și nu foarte costisitor de înlocuit.
Greutatea este una bună, cele 9.1 kg ale acestei biciclete Focus neputând fi catalogate altfel.
Focus vine cu un model de bicicletă mai mult decât acceptabil pentru prețul de sub 850 Euro pe care va trebui să-l plătești dacă dorești să îl achiziționezi. Vei avea parte de un cadru destul de performant, care pe lângă faptul că este fabricat bine, vine cu rulare internă a cablurilor și o furcă din fibră de carbon, mai fiabilă și mai ușoară decât aluminiul.
Transmisia este una ce face parte din gama de mijloc dedicată amatorilor a produselor fabricate de Shimano, însă este varianta nouă, apărută pe piață în 2017 și care pe lângă faptul că arată bine, vine cu performanțe asemănătoare componentelor mai sus clasate, doar că cu o greutate mai mare, care însă nu te va încurca prea tare.
Sistemul de frânare este acceptabil, chiar dacă nu foarte performant, dar care își va face treaba OK, în vreme ce greutatea este și ea una bună.
În descriere, cei de la Focus prezintă bicicleta Izalco Race Sora ca un model care te poate ajuta să câștigi fără prea mari probleme concursurile de sprint pe care le faci cu amicii tăi, iar lucrul acesta se va dovedi a fi 100 % adevărat.