Review bicicletă de șosea Romet Huragan 1 2018 Review-Biciclete.ro
www.review-biciclete.ro
Ajută-ne să creștem, DISTRIBUIE!
Review bicicletă de șosea Romet Huragan 1 2018

Review bicicletă de șosea Romet Huragan 1 2018

Cum Huragan 1 reprezintă al doilea model de bicicletă de șosea de la firma Romet, prea multe lucruri nu se vor mai spune în legătură cu istoria acestor producători polonezi. Ce ar fi bine să reținem este că ei sunt pe piață de mai bine de 70 de ani și că brandul folosește cele mai noi tehnologii din industria velo în procesul de fabricare a bicicletelor.

Astfel, în special la modelele de top, pașii până la lansarea bicicletelor sunt următorii: după ce designerii gândesc și desenează un model, dacă acesta primește aprobarea tehnicienilor, este printat cu ajutorul unei imprimante 3D. Pe macheta rezultată se vor face apoi o mulțime de teste de rezistență și de aerodinamică și se notează toate modificările ce trebuie aduse, înainte de intrarea către fabricarea.

În urma tuturor testelor se creează un prototip, care dacă și el trece de toate etapele de verificare este luat apoi ca etalon, iar fabrica începe construcția modelului respectiv. Liniile de producție sunt complet automatizate, asigurându-se astfel o calitate foarte bună și precisă a produsului finit.

Cu toate că modificările aduse modelelor 2018 sunt în general unele structurale sau ce țin de echipare, observăm că Huragan 1, care este cel mai ieftin model de bicicletă de șosea al polonezilor, vine cu dotări extrem de asemănătoare cu varianta 2017 care și ea, la rândul ei, era aproape identică cu cea din 2016.

În continuare vor fi prezentate în totalitate dotările tehnice ale acestei biciclete de șosea.

  •  Cadru

Cadrul este fabricat din aluminiu 6061. Acest material este un aliaj care pe lângă componenta de bază conține diverse alte minerale precum siliciu și magneziu, care îi oferă o rezistență și o durabilitate mai mare decât aluminiul standard, la o greutate ceva mai redusă.

Din punct de vedere estetic, cadrul se prezintă decent, cu toate că nu se poate spune că diferă în vreun fel față de modelele din anii precedenți. Așadar, forma este una de clasică de șosea, cu un design ce indică o poziție de pedalare ceva mai sportivă, deci aplecată spre înainte. Tuburile sunt suficient de subțiri, triunghiul spate este îngustat, cum se poartă la modelele de top ale unor firme ceva mai renumite.

Culoarea dominantă este negrul, cu puține inserții de roșu și gri. Punctele de sudură sunt bine realizate și mascate, dar cablurile sunt totuși ceva cam la vedere. Dacă acest lucru îl puteam considera acceptabil pentru 2016, pentru modelul 2018 se mai puteau aduce ceva îmbunătățiri, după părerea noastră. Partea pozitivă este că observăm prezența a două prinderi de bidon pe cadru.

Din păcate, una peste alta, bicicleta arată ceva cam banal. Efectiv nu putem spune că ne impresionează cu ceva, dar nici nu ne creează repulsie.

Furca este una simplă, fixă din aluminiu, care își face treaba destul de bine.

Review-Biciclete.ro vă pune la dispoziție un calculator cadru biciclete de șosea unde vă puteți alege mărimea bicicletei potrivită staturii dumneavoastră.

Echipare bicicleta de sosea Romet Huragan 1 2018
  • Transmisie

Transmisia acestei biciclete Romet este full Shimano Claris. Așadar, angrenajul este M2403 și are trei foi de 50, 39, respectiv 30 dinți, în vreme ce caseta vine cu opt pinioane ce au între 11 și 28 dinți. Schimbătoarele M2403 pe față și M2400 spate sunt controlate prin intermediul manetelor M2400 al aceleiași game.

Claris reprezintă grupul cel mai accesibil al japonezilor din gama de produse dedicate bicicletelor de șosea. El se comportă exact cum te-ai aștepta, pentru segmentul din care face parte. Cel mai recent update care i s-a adus a fost în 2013, când s-a renunțat la schimbătoarele clasice cu buton și s-a trecut la același Dual Control pe care îl au produsele din gamele superioare, cum ar fi Sora. Așadar, la baza manetei de frână vei găsi o a doua manetă de care dacă tragi în lateral, vei schimba vitezele. Totodată și dacă tragi de întreaga manetă de frână vei avea același rezultat, de acolo denumirea de dublu control.

Spre deosebire de gama de produse superioare, acestea nu au cablurile care pleacă dinspre ghidon atent prinse pe sub banda adezivă, ci sunt lăsate la vedere, lucru la care te și aștepți atunci când afli că reprezintă segmentul cel mai ieftin al japonezilor.

În ceea ce privește performanțele grupului, acesta este dedicat în special începătorilor în tainele ciclismului sau celor care nu au mai pedalat până acum pe biciclete de șosea. Cu toate acestea, vei putea aborda toate tipurile de înclinări de care vei da în cursa ta, dacă ești suficient de antrenat, desigur. Vitezele mici vor fi suficiente pentru a te ajuta în urcările istovitoare, iar cele mari în a prinde viteze maxime mai mult decât decente pe coborârile lungi.

Cu toate că nu se poate spune ceva rău despre transmisie, parcă totuși ne-am fi putut aștepta la ceva mai mult, după doi ani în care celelalte modele de Huragan au avut tot grupul Shimano Claris în dotare. Am fi crezut că vom vedea un Sora pentru varianta 2018, dar se pare că ne-am înșelat.

  •  Frâne

Sistemul de frânare este unul identic cu cel de pe versiunile mai vechi. Așadar, acesta este format din niște V-brake-uri care pot fi clasate doar ca acceptabile de la Promax, modelul RC-481.

Ele sunt niște frâne pe jantă ieftine, a căror performanță cam lasă de dorit. Din nou, am fi sperat să vedem o îmbunătățire la acest capitol, dar polonezii au decis să nu investească mai mult, așa că au mers pe mâna unei frâne cu dublu pivot vechi, slabe și deloc performante.

  • Roți

Roțile sunt alcătuite din jante Alexrims AT 470, de 28 inci, cu perete dublu, care sunt chiar bune, ușoare și destul de performante.

Ele sunt echipate cu butucii JoyTech A171 pe față și F192 pe spate, plus anvelopele Michelin Dynamic 700×25, o variantă îmbunătățită față de ce întâneai pe modelele anterioare.

  • Greutate

Greutatea este identică cu cea din anii precedenți, Huragan 1 2018 cântărind 10.7 kg, ceva cam mult pentru o bicicletă de șosea.

Una peste alta, avem o bicicletă decentă care chiar dacă vine cu un cadru, furcă și sistem de transmisie identice cu cele de pe variantele anterioare, ele sunt unele de bună calitate, care funcționează foarte bine. Da, ne-ar fi plăcut ca îl loc de forma veche a cadrului să vină cu un design mai modern, sau furca să fie una din fibră de carbon, ori transmisia să fi fost un Sora în loc de Claris, dar chiar și așa, variantele prezente aici își vor face bine treaba.

Tot la lucruri pozitive pot fi amintite roțile, care sunt compuse din jante bune, rezistente și suficient de ușoare, plus anvelope de calitate.

În schimb, nu putem spune același lucru și despre frâne sau greutate. Sistemul de frânare este de-a dreptul dezamăgitor, ieftin și de slabă calitate și ar trebui înlocuit imediat, în vreme ce greutatea este ceva cam mare. E drept însă că pentru o bicicletă de șosea cu un preț de achiziție de sub 550 Euro, cele 10.7 kg pot fi considerate decente.

Rating

Preț

Cel mai bun preț pentru bicicleta Romet Huragan 1 2018 poate fi consultat aici.

Lasa un comentariu: