Firma Neuzer este una de tradiție pe piața producătorilor de biciclete, ea luând naștere în anul 1987. Actualmente, compania deține cea mai mare fabrică de biciclete din Ungaria, ce se găsește în apropierea Budapestei și care a fost inaugurată anual 2012. Acolo lucrează mai bine de 130 de persoane, iar pe porțile ei ies în jur de 140.000 de modele velo, anual. În plus, compania mai deține și o linie de asamblare și vânzare la noi în țară, în orașul Târgu Mureș, care vinde aproximativ 9500 – 10.000 unități în fiecare an.
De la biciclete copii ieftine, la variante de munte, de oraș, trek sau pliabile, ungurii produc modele performante, fiabile ce vin cu un raport calitate/preț foarte bun. Același lucru poate fi spus și despre Ravenna 50, care este analizat aici. Cu toate că nu se poate spune că excelează la capitolul dotări, ele sunt totuși unele decente. Însă capitolul la care cu adevărat stă foarte bine este prețul de achiziție. Astfel, la puțin peste 300 Euro vei avea o bicicletă trek acceptabilă, care se va descurca multitudinilor de terenuri de care se poate să dai în plimbările tale.
În continuare va fi prezentată echiparea lui Ravenna 50.
Cadrul de pe această bicicletă de buget, cu toate că te-ai aștepta să fie fabricat dintr-un material ceva mai ieftin, precum oțelul, surprinde prin faptul că, de fapt, este din Aluminiu 6061. Așa cum a mai fost specificat și în cazul altor modele analizate pe site-ul nostru, varianta aceasta de aliaj conține, pe lângă metalul principal, câteva procente de magneziu și siliciu, care îi oferă o rezistență la stres foarte bună, la o greutate specifică destul de mică, scăzută oțelului. După design-ul cadrului, observăm că bicicleta oferă o poziție de pedalare ceva mai verticală și relaxată.
Și din punct de vedere estetic bicicleta se prezintă mai mult decât decent. Vine vopsită în negru, cu inserții de galben, combinație destul de plăcută. Este drept că la punctele de sudură se putea lucra ceva mai atent, sau acestea puteau fi finisate puțin mai bine, însă chiar și așa, ele nu sunt unele extrem de butucănoase. Cablurile sunt destul de atent trase pe sub top și down tube și, cu toate că nu sunt introduse prin cadru, lucru la care nici nu ne așteptam la biciclete ce fac parte din acest segment de piață, aspectul general al lui Ravenna este unul destul de curat.
Furca este una fixă, fabricată din oțel Hi-Ten. Numele materialului vine de la abrevierea pentru termenii High Tensile steel, adică un oțel care are o rezistență mai ridicată la stres. Acesta conține aliaje de diverse metale, care îi măresc raportul forță/greutate, față de variantele de oțel netratat. Chiar și așa, de cele mai multe ori, performanțele sunt net inferioare aluminiului.
Având în vedere că Ravenna vine cu un cadru fix, deducem faptul că bicicleta este mai degrabă dedicată pedalării pe asfalt și mult mai puțin pe suprafețe de teren off-road.
Așa cum a fost specificat în descriere, echiparea pe care cei de la Neuzer au pus-o pe această bicicletă nu este una excelentă. Astfel, modelul de față vine cu un angrenaj SR Suntour XCC T208 cu discuri de 48, 38 și 28 dinți, plus o casetă Shimano MF-TZ21, cu șapte pinioane ce au între 14 și 28 dinți. Deraioarele, atât pe față cât și pe spate sunt Shiamno Tourney, care sunt controlate de manete shifter ce poartă aceeași siglă.
Sistemul de transmisie este unul slăbuț. Tourney reprezintă gama low-end a producătorului japonez. Rapoartele oferite nu sunt unele ideale pentru urcări agresive, schimbul vitezelor nu este foarte exact, fiind totodată și destul de zgomotos. Însă, așa cum a mai fost specificat în alte review-uri de pe site-ul nostru, este de preferat să ai produse chiar și din gama de jos a unei firme de renume, față de altele care pe hârtie sunt mai bune, dar care să fie fabricate de niște companii no-name.
Chiar și la acest capitol, Ravenna stă decent. Frânele sunt reprezentate de două V-brake-uri marca Logan, din aluminiu. În ultimii ani, firma taiwaneză este întâlnită din ce în ce mai des pe modelele de biciclete entry-level, în special datorită prețului mic de achiziție. Cu toate acestea, ca performanțe, ele pot fi considerate un concurent destul de serios pentru firme mult mai renumite, precum Tektro (pentru gama de produse low-cost, firește). Așadar, sistemul de frânare este unul care funcționează acceptabil, cu toate că nu excelează.
Roțile sunt, spre uimirea noastră, unele mai mult decât decente. Astfel, acestea sunt compuse din jante duble din aluminiu, fabricate de francezii de la Mach1, dotate cu butuci din aluminiu și care vin echipate cu anvelope 700 x 38C de la Kenda. Profilul acestora este specific turelor pentru asfalt, sugerând, încă o dată, faptul că bicicleta este una care nu s-ar descurca excelent pe trasee off-road.
Un alt capitol la care Ravenna stă bine este cel reprezentat de extra-uri. Astfel, el vine cu far față și stop spate alimentate cu ajutorul unui dinam, plus catadioptrii, astfel că vei putea ieși fără probleme la pedalat inclusiv noaptea. Vei mai găsi montate direct din cutie aripi de protecție atât pe spate cât și pe față, portbagaj pe spate, capac de protecție deasupra angrenajului, pentru a nu-ți murdării pantalonii și o prindere pentru bidon.
Greutatea este una mare, din toate punctele de vedere. Astfel, cele 16.8 kg ale acestei biciclete Neuzer te vor chinui și atunci când va trebui să le cari în spinare pe scările blocului în care locuiești, dar și pe dealurile întâlnite pe traseu.
Concluzionând, Ravenna 50 este una dintre cele mai bune biciclete trek ieftine existente pe piață, în momentul de față. Cu toate că nu impresionează deloc în ceea ce privește dotările, comparând cu celelalte biciclete cu care firmele concurente vin pentru segmentul de preț din jurul sumei de 300 Euro, putem spune că Neuzer se prezintă chiar bine. Astfel, transmisia este una decentă, sistemul de frânare este fabricat de o firmă destul de cunoscută, roțile sunt și ele unele acceptabile, în vreme ce la capitolul extra bicicleta chiar impresionează, venind încă din cutie cu absolut tot ce ai avea nevoie pentru plimbări relaxante.
Singurul capitol la care nu stă deloc bine este greutatea, dar putem trece cu vederea acest aspect.