De reţinut
De la data postării acestei pagini și până în prezent, acest produs a fost retras de la comercializare (end of life) de către toate magazinele online din România. Poți citi în continuare despre acest produs, însă linkurile de mai jos nu vor duce undeva de unde să poți comanda produsul. Îți recomandăm să citești ghidul compativ pentru biciclete pliabile sau review-ul modelului Romet Wigry 8 (2018)
Polonezii de la Romet sunt bine consacrați pe piața din Europa. Istoria și experiența lor începe acum mai bine de 65 de ani, când au venit cu prima bicicletă. De atunci și-au perfecționat continuu linia de producție și tehnologia folosită în fabricarea modelelor. În prezent, pentru variantele de top ale lor, în procesul de proiectare designerii folosesc inclusiv modelarea și printarea 3D a bicicletelor.
Cum în prezent bicicletele rabatabile sunt într-o creștere continuă a vânzărilor și a interesului pe care publicul îl are vis-a-vis de ele, și cei de la Romet au dorit să ia partea lor din piață. Fie că folosești modelul tău de pliabilă pentru a merge spre servici, fie pentru a ieși cu prietenii în weekend prin parcuri, pe faleză sau pentru sarcinile zilnice, Wingry 8 este una dintre cele mai bune variante de bicicletă pliabilă, în ceea ce privește raportul preț/calitate, la ora actuală.
Aceasta vine echipată un butuc Shimano Nexus, iar la capitolul extra stă chiar foarte bine. Unde mai pui că prețul la care găsești acest model, undeva sub 400 Euro, este unul cel puțin interesant, în mod cert vei vrea să vezi în continuare detaliile tehnice care ne fac să lăudăm Wingry 8.
Cadrul este format dintr-un tub principal, ceva mai lat și conic, fabricat din aluminiu 6061. Acesta reprezintă un aliaj de aluminiu, magneziu și siliciu și, cu toate că este un material obținut la un cost destul de mic, motiv pentru care este și atât de des utilizat pentru fabricarea bicicletelor, are o rezistență la stres foarte bună. Totodată, prețul se datorează și faptului că spre deosebire de alte aliaje, acesta este mai maleabil, reușind să ia forma dorită fără prea mari probleme.
Toate avantajele de mai sus vin la o greutate specifică destul de mică, mult scăzută oțelului, iar fierul nici nu mai are sens să fie luat în considerare, fiind de mult timp considerat un metal depășit în industria velo. În același timp, sudura aliajului de aluminiu 6061 se realizează rapid, ceea ce reprezintă un avantaj.
Din punct de vedere estetic, Wigry 8 se prezintă bine. Forma cadrului este specifică pentru o bicicletă pliabilă de oraș. Culorile alese, negru mat cu inserții și furcă albastră sau roșie sunt frumoase și lasă impresia unei bicicletei de calitate. Punctele de sudură sunt realizate bine, fiind finisate, astfel încât să fie destul de greu de observat. Cablurile sunt trase foarte atent pe lângă tub, plusând la capitolul vizual.
Furca este fixă și vine fabricată din același material ca și cadrul.
Plierea acestui model Romet este foarte simplă. El vine cu o balama solidă aproape de jumătatea cadrului, cu ajutorul căreia, atunci când este tras cuiul de siguranță, partea din față a bicicletei se rabatează spre cea din spate, până când roțile ajung să fie una lângă alta.
Așa cum îi spune și denumirea, Wigry 8 vine cu opt viteze, care sunt mai mult decât suficiente pentru orice tip de înclinație peste care vei da în plimbările tale pe șosele asfaltate.
Transmisia 1 x 8 este formată dintr-un angrenaj cu o singură foaie, cu 38 dinți Prowheel A-38 și cu brațe pedalier de 170 mm, plus un o casetă cu un pinion de la Shimano. Vitezele sunt gestionate cu ajutorul butucului Shimano Nexus 8, capsulat. Acest sistem, cu toate că este mai greu decât o casetă clasică cu pinioane (cântăreste 1.55 kg fără frână și 1.75 kg pentru cel cu sistem de frânare stil torpedo), este unul foarte performant. Un mare avantaj al său este acela că fiind închis, nu există riscul intrării prafului sau a mizeriei, care l-ar putea deteriora.
Vitezele sunt foarte bine distanțate, iar angrenajul are suficient de mulți dinți, astfel că rapoartele dezvoltate sunt unele bune. Vei putea fără probleme să pedalezi în cele mai mici viteze pentru a urca orice pantă care îți iese în cale, și, în același timp, când vei dori ceva mai multă acțiune, vei putea folosi vitezele mai rapide pentru a te lua la întrecere cu prietenii, pe care de altfel este foarte probabil să îi depășești.
Un alt avantaj al sistemului Nexus 8 este acela că poți sări mai multe viteze deodată și, partea cea mai interesantă, e aceea că o poți face inclusiv atunci când stai pe loc. Un mare plus atunci când te prinde un semafor în treapta greșită. Pur și simplu cât stai la roșu, alegi viteza de care ai nevoie pentru plecare, iar când se schimbă culoarea, ai pornit, fără niciun fel de problemă. Ok, nu poți alege treapta maximă sau minimă, dar oricum, Nexus are un mare avantaj la acest capitol.
Sistemul de frânare este unul complex. Astfel, Wigry 8 vine pe față cu un V-brake clasic, Promax TX-123D, din aluminiu, cu brațe de 110 mm, care este performant și care oferă o calitate excelentă de frânare. Desigur, ca orice V-brake, va avea probleme în situația în care decizi să ieși la plimbare în condiții cu umiditate crescută, cum ar fi după sau în timpul ploii sau atunci când se îndoaie janta. Dar în rest, funcționează foarte bine.
Pe spate, butucul schimbător de viteze Shimano Nexus 8, este folosit și pe post de frână în butuc sau frână torpedo. Așadar, frânarea pe spate se face la fel cum se făcea pe vremea când eram noi copii și pedalam spre înapoi, pentru a ne încetini bicicleta. Acest stil de frânare este eficient în oraș, oferă o încetinire bună, însă numai la viteze mici și medii, scăzând considerabil calitatea frânării atunci când te deplasezi cu viteze mari. Partea bună este că V-brake-ul poate fi folosit în paralel cu cea torpedo.
Roțile de 20 inci sunt compuse din jante de aluminiu, producție proprie, care vin echipate cu anvelope City Black Michelin care au 1,75 inci lățime. Acestea sunt unele bune și au un profil specific pentru suprafețe cu asfalt, fiind probabil una dintre cele mai surprinzătoare dotări ale lui Wigry 8. Ținând cont de echiparea cu care vine, te-ai fi așteptat să aibă cauciucuri de slabă calitate, lucru care nu se întâmplă și care ne bucură.
Șaua este una de calitate, marca DDK. Este suficient de lată și comodă, ideală pentru cei care folosesc această bicicletă pliabilă pentru a merge la muncă și nu vor să ajungă acolo amorțiți.
La capitolul extra, Wigry 8 stă foarte bine. Astfel, cel de-al doilea butuc, cel de pe față, este Shimano Dynamo 3000 3N și vine cu dinam integrat, așa cum îi spune și denumirea. Din fabrică, bicicleta dispune de far pe față și stop pe spate, care vor fi alimentate de acest butuc. Nu vei mai avea probleme că rămâi fără baterii la lumini, care sunt marca AXA.
Pe lângă acestea, Wigry 8 vine echipat cu protecții. Aici intră apărătoare de lanț pentru a putea merge liniștit spre muncă inclusiv imediat după ce ai făcut mentenanța și ai gresat zalele, fără să îți murdărești pantalonii. În același sens, sunt montate și aripi de protecție deasupra roților, pentru a ieși la pedalat chiar și după ploaie, fără să te stropești.
Totodată, are și portbagaj pe spate, foarte util dacă utilizezi bicicleta pentru a face cumpărături.
Greutatea, din păcate, reprezintă singurul punct în minus pe care Wigry 8 îl are, iar asta din cauză că depășește cu puțin 14,50 kg. Cu toate acestea, ținând cont de echiparea cu care vine, poți trece cu vederea greutatea mare, cu mult peste media bicicletelor care fac parte din aceeași categorie de preț.
Wigry 8 este una dintre cele mai bune biciclete pliabile pe care le-am întâlnit, cel puțin pentru prețul de sub 400 Euro la care se găsește. Ea vine cu dotări peste medie. Astfel, transmisia Shimano Nexus este net superioară tuturor competitorilor, cum de altfel sunt și extra-urile cu care bicicleta vine: butuc față Shimano cu dinam, ce alimentează stopul și farul, protecție de lanț și aripi montate deasupra roților, portbagaj spate sau șa confortabilă DDK.
Singurul punct la care Wigry stă ceva mai rău este greutatea, dar putem trece cu vederea acest inconvenient.